English

با امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری سازمان اورژانس کشور و شرکت راه‌آهن صورت می گیرد

تامین امنیت صد در صدی سفر در بخش مسافرت ریلی

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد ایمنی مسافرت در بخش ریلی چه در بخش مسافربری و چه در بخش باربری امن تر است با این حال باید حوادث را پیش بینی و امنیت صد درصدی در این بخش را تامین کرد.

تامین امنیت صد در صدی سفر در بخش مسافرت ریلی

به گزارش خبرگزاری موج، پیر حسین کولیوند در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری سازمان اورژانس کشور و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی که بین 44 تا 45 است به ایمنی مسافرت در بخش ریلی اشاره کرد و گفت: خدمات ریلی چه در بخش مسافری و چه در بخش باری یکی از ایمن‌ترین خدمات در کشور به شمار می‌رود، افزود: دولت باید تمام توان خود را به حد توسعه این بخش به کار بگیرد و با خلوت کردن جاده‌ها مردم را به سمت استفاده از حمل‌ونقل ریلی تشویق کند، همچنین تمامی دستگاه‌ها باید به بخش ریلی توجه ویژه‌ای داشته باشند و با برنامه‌ریزی و پیشگیری از حوادث بتوانند این بخش را توسعه دهند. با راه‌اندازی اورژانس ریلی می‌توانیم پیشرفت خوبی در بخش ریلی ایجاد کنیم و امنیت و سلامت مسافران و مردم تأمین را هم تامین کنیم.

او در مورد امضای تفاهم نامه همکاری سازمان اورژانس کشور و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در این تفاهم‌نامه بیشتر به دنبال سلامت مردم و آموزش تمام افرادی که در این بخش کار می‌کنند هستیم و سعی خواهیم کرد اطلاعات و آگاهی مردم و کارکنان در حوزه‌ کمک‌های اولیه افزایش یابد. پیش‌بینی‌های اولیه برای راه‌اندازی 30 واگن به عنوان اورژانس صورت گرفته و اورژانس در نظر دارد تا 15 دستگاه برای اورژانس ریلی و 15 دستگاه برای بیمارستان ریلی اختصاص دهد.

کولیوند افزود: هم‌اکنون 39 فروند اورژانس هوایی ایجاد شده و از طریق آن توانسته‌ایم پوشش هوایی خوبی برای حوزه سلامت مردم فراهم کنیم و تنها نقص ما در این بخش مربوط به راه‌آهن بود که با امضای این تفاهم‌نامه برطرف شد.

بر اساس این گزارش حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین نوع حمل‌ونقل است که با کمترین مصرف سوخت، بالاترین حجم مسافر را جابه‌جا می‌کند این امر باعث کاهش سوانح و خسارات جانی، مالی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

حمل و نقل ریلی می‌تواند کمک‌کننده سایر بخش‌های حمل ونقل در امداد رسانی مناطق و مردم حادثه دیده باشد و در راستای بهبود و توسعه این امر برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین بخشی میان سازمان امداد از جمله اورژانس کشور و سایر سازمان‌ها مورد نیاز است. 

در این تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن، تأمین غذا و ابنیه فیزیکی مناسب در ایستگاه‌های مورد توافق برای استقرار دایمی اکیپ‌های فوریت‌های پزشکی و همچنین تأمین زیرساخت و هزینه‌های ناشی از برنامه عملیاتی خاص راه‌آهن و ایجاد دپو بحران در نقاط با اهمیت بیشتر خطوط ریلی را فراهم می‌کند، از سوی دیگر سازمان اورژانس تأمین هزینه‌های مرتبط با تعمیرات، نگهداری و تعویض تمامی تجهیزات پزشکی، لوازم و اقلام مصرفی مرتبط در سالن‌های اورژانس ریلی و بیمارستانی را فراهم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه