English

حقایقی شگفت انگیز در مورد فال/ پیشگویی رخدادها از روی باورهایمان

مهمترین کاری که باید برای گرفتن فال برای خود انجام دهیم این است که آنچه آرزوی ماست را خوب تجسم کنیم و روی آن هنگام گرفتن فال خوب تمرکز کنیم.

حقایقی شگفت انگیز در مورد فال/ پیشگویی رخدادها از روی باورهایمان

به گزارش خبرگزاری موج، فال به معنی پیشگویی آینده یک فرد از راه و روش‌ های نهانی یا فراطبیعی که با توجه به انتخاب فرد بدست می‌آید و برخلاف طالع بینی که نوعی پیشگویی خارج از اختیار فرد است، به تاریخ تولد بستگی ندارد.

گرفتن فال برای خیلی از آدم های دور و بر ما اهمیت بسیاری دارد، در این گزارش به فال و فالگیری پرداخته شده است.

فال شبیه علوم خفیه است که وجود دارد، ولی قابل اثبات نیست. خیلی از پدیده های این جهان نیاز به دلیل و اثبات ندارد و دانش و علم هم به تنهایی پاسخگوی همه نیازهای بشر نیست. 

فال

هیچ چیزی در دور و بر ما توانایی غیب گویی از گذشته یا پیشگویی از آینده ندارد و مفهوم فال چیزی مستقل از غیبگویی و پیشگویی است و اگر کسی توانست گذشته شما رو به دقت بگوید و مدعی شد که از راهی غیرطبیعی به دست آورده، مطمئن باشید که با یک شیاد سروکار دارید.

ما از راز قانون جاذب می فهیم که سرنوشت ما به دست خود ما نوشته می شود و هم اکنون در حال نگارش است پس برای نگارش آن مختاریم و این ما هستیم که باید برای اهدافمان تلاش کنیم.

همه چیز بر اساس منطق در دستان من و شما پیش می‌رود و کسی نمی تواند از آنچه نوشته نشده به ما خبری بدهد. اما از جهت دیگر هم نمی توانیم منکر پیش گویی های بزرگ تاریخ بشری بشویم. به گواه قرآن مجید و از تاریخ عهد باستان شنیده ایم که منجمان فرعون را از تولد موسی با خبر کردند و پس از آنکه مادرش او را به رود نیل انداخت تا زمانی که موسی در کاخ فرعون بزرگ شد و سر انجام کاخ فرعون را نابود کرد منجمان تمام این وقایع را از پیش به فرعون گوشزد کرده بودند. با وجود این شواهد علنی برای ما سوال پیش می آید که اگر آینده نوشته نشده پس این پیشگویی ها چگونه صورت گرفته است و چگونه می توان از آینده باخبر شد؟

با مراجعه به قانون جاذبه با این اصل مواجه میشویم اگر چیزی را در ذهن خود باورکنیم آن چیز بزودی در دنیای واقعی ما نمایان خواهد شد پس وقایع بازتاب باور انسانها هستند.

آینده چیزی نیست جز ادامه روند قانون جاذبه. بنابراین اصل، میتوانیم رخدادها را از روی باورهایمان پیشگویی کنیم. در واقع کاری که یک فال خوب انجام می دهد روشن ساختن باورهای ماست که در ضمیر ناخوداگاه ما پنهان شده است نه سرنوشت ما.

فال 2

قانون جاذبه می گوید تصویر ذهنی ما نسبت به هر چیزی اگر به شکل باور باشد رخ می دهد. مثلا اگر تصویر ذهنی ما این باشد که سال بعد یک ماشین خواهم داشت این باور رخ می دهد اما اگر تصویر ذهنی ما این باشد می خواهم سال آینده یک ماشین داشته باشم این باور منجر به رخداد نمی شود.

یکی از ویژگی های شگفت انگیز ذهن، توانایی نامحدود آن، در به حقیقت تبدیل کردن باورهای شماست. دقیقا باورهای شما مشخص خواهند کرد که چه چیزی در زندگی شما ممکن است و چه چیزی غیر ممکن. احتمالا بارها دیده اید که برخی افراد باور دارند بدشانس هستند و باورهایشان مدام به حقیقت تبدیل می شود و در جاهای مختلف مدام بدشانسی می آورند این بدشانسی تماما توسط بخش ناخودآگاه ذهن مدیریت و ساماندهی می شود و باتسلط بر آنها می توان آنها را تحت کنترل کامل خود در بیاورید.

برخی افراد نزد فالگیر رفته و پس از مدتی قسم میخورند هرآنچه فالگیر به آنها گفته به حقیقت تبدیل شده است. فالگیر ها استاد هستند که باوری جدید را در ضمیر ناخودآگاه شما نصب کنند و ضمیر ناخودآگاه شما بدون اینکه به آن هوشیار باشید در تمام اوقات سعی در عملی کردن حرف های فالگیر خواهد داشت به همین علت پس از چند وقت خود شما تمام حرفهای آنها را به واقعیت تبدیل می کنید و از آنجا که حرف های فالگیر به یک باور هر چند ضعیف تبدیل شده است ذهن شما هر بخشی از حرف های فالگیر را که به حقیقت تبدیل نشود بدون آنکه آگاه باشید از چشم های شما مخفی می کند بدین ترتیب شما هر آنچه فالگیر پیش بینی کرده است را واقعیت خواهید انگاشت.

مهمترین کاری که باید برای گرفتن فال برای خود انجام دهید این است که آنچه آرزویتان است را خوب تجسم کنید و روی آن هنگام گرفتن فال خوب تمرکز کنید.

بسیاری از مردم وقتی فالشان بد می آید از خواسته خود انصراف میدهند. وقتی فال ما بد آمد ما باید خوشحال باشیم که از ناخوداگاه خود با خبر شدیم و دانستیم آرزوی ما با باورهای درونی ما در تضادند پس وظیفه ما این است که باور خود را تغییر دهیم نه اینکه از آرزوی خود دست بکشیم. مگر آن که آن خواسته برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد اما اگر اهمیت دارد وظیفه داریم باورهای خود را نسبت به چیزی که برای ما بد آمده تغییر دهیم. برخی اوقات آرامش و ثبات ذهن در شرایطی خاص فقط با تکیه بر برخی باورهای جدید شکل می گیرد بنابراین ذهن شما تمایل به ساخت باورهای جدید دارد.

فال حافظ

این روزها حداقل یک دیوان حافظ در هر خانه ای پیدا می شود و مردم طبق آموخته های کهن خودشان و طبق سنت آبا و اجدادی در مراسم مختلف از قبیل عید یا شب یلدا و مراسم دیگر دیوان حافظ را باز کرده و به آن تفال می زنند. 

به ناامیدی از این در مرو بزن فالی                                             بود که قرعه دولت به نام ما افتد

فال حافظ1

برای این کار، فردی از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا فردی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد، ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس به‌طور تصادفی صفحه‌ای از کتاب حافظ را می‌گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می‌کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند، هنگام فال گرفتن فاتحه‌ای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با گفتن ذکر آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی.

برخی حافظ را لسان‌الغیب می‌گویند یعنی کسی که از غیب سخن می‌گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ‌کس زبان غیب نیست:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان                    کدام محرم دل ره در این حرم دارد

از فال حافظ یک کلمه معانی متفاوتی برداشت می‌شود. ایهام در اشعار حافظ به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته. همچنین از مهم‌ترین خصوصیات شعر حافظ، گستردگی مطالب ذکر شده در یک غزل اوست؛ به گونه‌ای که در یک غزل از موضوع‌های فراوانی حرف می‌زند. از طرفی هر بیت شعر حافظ نیز به‌طور مستقل قابل تفسیراست.

از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش                        زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید

این ویژگی‌های شعر حافظ باعث شده که هر کس با هر نیتی که دیوان حافظ را بگشاید و غزلی از آن را بخواند در مورد نیت خود کلمه یا جمله‌ای در آن می‌یابد و فرد فکر می‌کند که حافظ نیت او را خوانده و به وی جواب داده‌است. غافل از اینکه این ویژگی شعر حافظ است و در بقیه غزلیات او نیز کلمات یا جملاتی همخوان با نیت صاحب فال وجود دارد. 

فال حافظ1

نخستین فال دقیقاً ساعاتی پس از مرگ حافظ گرفته شد. پس از فوت حافظ، عده ای که کلام وی را قلب کرده بودند، او را تکفیر و از دفن او در گورستان مصلی جلوگیری کردند. برای حل مشکل تصمیم گرفتند با تفال از کلام خود حافظ راهنمایی بگیرند و پس از آنکه کلیه غزل های حافظ را نوشته و در سبدی ریختند، کودکی تفالی می زند که به طرز عجیب و باور نکردنی پاسخ جماعت ریاکار را می دهد و گفته اند که از آن روز به وی لقب لسان الغیب داده اند، غزل شگفت انگیز چنین است:

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت

من و شراب فرح بخش و یار حورسرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست

که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ

که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

حافظ فقط یک واسطه است برای شناخت خود و دستیابی به کرامات انسانی و انجام تعهدات ما در برابر خدا و خلق خدا و تلاش همیشگی انسان در راه کمال.‌

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید                     هم مگر لطف شما پیش نهد گامی چند

فال حافظ2

راز ماندگاری، تأثیرگذاری و تازگی کلام خواجه حافظ در دو نکته نهفته است:

اولاً، مخاطب در شعر حافظ بسیار گسترده و متنوع است. پیامی و کلامی دارد، روی سخن او با همگان است، دعوتنامه حافظ برای همه انسانها از هر نژاد، رنگ و مذهب است. همه افراد متفاوت و بعضاً متناقض آن را می خوانند و جالب آنکه تعابیر متضادی هم از آن در پاره ای موارد می کنند. به همین دلیل مرور زمان آن را دچار کهنگی نکرده است.

ثانیاً، پیام در کلام و شعر حافظ بسیار متنوع و وسیع و در عین حال ساده، چندوجهی و همه فهم است. دیوان حافظ فقط دیوان شعر نیست و وجوه مختلفی از مهم ترین مسائل زندگی و حیات و اجتماعی بشر را در خود جای داده است.

او درباره زندگی، اجتماع، سیاست، عشق، عرفان، آزادگی، صبر و تحمل، مدارا، دنیا، آخرت، خدا، جبر، اختیار و صدها مسئله مهم در زندگی سخن گفته است و آدمی بیشترین شباهت و هم ذات پنداری را با وی حس می کند، به قول خودش:‌ 

عاشق و رند و نظر بازم و می گویم فاش                       تا بدانی که به چندین هنر آراسته ام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • Zahra

    سلام
    من۰نامزد۰داشتم۰که۰خیلی۰دوست۰دارم۰واون۰ان۰من۰ترک۰کردی۰

  • ناشناس

    سلام .میخوام درباره زندگی آینده من توضیح بفرمایید .باتشکر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه