English

۲۰ الی ۲۳ مهر اتفاق می افتد؛

تهران میزبان کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی به میزبانی تهران از ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه خبر داد.

تهران میزبان کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حسن عراقی زاده در نشست خبری چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه طب نظامی گفت: این کنگره از ۲۰ تا ۲۴ مهر ماه در تهران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: طب نظامی شاخه ای مهم از طب است که به مصدومین و مجروحین نظامی می پردازد.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: در تمام دنیا طب نظامی با طب حوادث عجین است و در حوادث و بلایای طبیعی اولین اورژانس هایی که در صحنه حاضر شدند، نیروهای نظامی بودند.

عراقی زاده ادامه داد: در زلزله سرپل ذهاب ۱۰ بیمارستان صحرایی دایر کردیم و پزشکان و پرستاران نظامی لازم است در جریان جدیدترین اطلاعات پزشکی دنیا قرار بگیرند.

وی همچنین از حضور ۱۰۷ میهمان خارجی و ۱۷۰۰ میهمان داخلی خبر داد و گفت: آموزش طب نظامی محور اصلی این کنگره است و درمان آسیب دیدگان سلاح های بیولوژیک، هسته ای و انفجاری مورد توجه است.

نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات پزشکی

عراقی زاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج که در خصوص دستاورد های ایران در طب نظامی جویا شد، گفت: این کنگره علمی مبتنی بر تولیدات علمی و یافته های جدید است.

وی ادامه داد: مطالب جدید پزشکی ایران در رابطه با یافته های علمی مقابله، پیشگیری و درمان در حوزه طب نظامی را به سمع و نظر جهان خواهیم رساند و در کنار کنگره از نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات پزشکی رونمایی خواهیم کرد.

حضور پزشکان و پرستاران تا روز پایان جنگ در جبهه ها

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در همین ارتباط به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این تجربه گرانسنگی برای پزشکی جمهوری اسلامی بود.

عراقی زاده افزود: از ابتدای جنگ همزمان با رزمندگان، پزشکان و پرستاران داوطلبانه به سمت جبهه ها شتافتند و تا روز پایان جنگ همراه رزمندگان بودند.

وی همچنین تصریح کرد: در طب نظامی نظریه ای مبتنی بر انتقال سریع مجروحان جنگی بود و ما در دفاع مقدس علاوه بر اهتمام در این مهم در فاصله ۲ کیلومتری جبه ها بیمارستان صحرایی ایجاد کردیم.

 معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در دنیا ما اولین قربانیان سلاح های شیمیایی از نظر حجم و تنوع سلاح های به کارگرفته علیه بشر هستیم و در همین رابطه تجربیات پزشکی ارزشمندی برای درمان و پیشگیری کسی کردیم و این اطلاعات مهم را در اختیار دیگر کشورها قرار می دهیم و با آنها تبادل اطلاعات می کنیم.

عراقی زاده به حضور پزشکان نظامی ایران و آمادگی لازم برای کمک به دیگر کشورها نیز اشاره و عنوان کرد: این کمک ها دو طرفه است اما تا کنون ما نیاز به کمک دیگر کشورها نداشتیم و ور سیل پاکستان و در مورد آوارگان روهینگیا پزشکی نظامی ایران آماده کمک بوده است و هر کجا که هماهنگی های دیپلماتیک انجام شود امکان کمک رسانی بین المللی داریم.

برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در اربعین

وی به ایجاد ۴ بیمارستان صحرایی در داخل کشور و ۲ بیمارستان صحرایی بین نجف و کربلا برای راهپیمایی اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با توانایی بیشتری آماده پشتیبانی از مراسم اربعین امام حسین علیه السلام هستیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه