English

با حضور متخصصان ایرانی برگزار شد:

اولین نشست تخصصی کارگروه علمی پروژه تکثیر یوزپلنگ ایرانی

اولین نشست تخصصی کارگروه علمی پروژه تکثیر یوزپلنگ ایرانی با حضور متخصصان داخلی برگزار شد.

اولین نشست تخصصی کارگروه علمی پروژه تکثیر یوزپلنگ ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای حفاظت از یوز آسیایی، با نظارت معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان و مشارکت علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، اولین نشست تخصصی پروژه امکان سنجی بارورسازی آزمایشگاهی یوزهای نگهداری شده در پارک طبیعت پردیسان از سوی کارگروه علمی پروژه تکثیر یوزپلنگ ایرانی با حضور متخصصان داخلی برگزار شد.

مطالعات درزمینهٔ بارورسازی آزمایشگاهی یوز، در دنیا از سابقه بسیار کمی برخوردار بوده و بسیاری از مطالعات، نتایج مثبتی در برنداشتند. پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران داخلی و استفاده از تجربیات متخصصان و مشاوران خارجی، گام مهمی را شروع کرده است. در این راستا اولین نشست تخصصی با حضور متخصصین داخلی برگزار شد. نشست‌های تخصصی جهت اجرایی کردن نقشه راه و تدوین برنامه عمل، در هفته‌های آتی نیز برگزار خواهد شد.

این پروژه به لحاظ برنامه عمل و نوع گونه در کشور بی‌همتا بوده است و از مجری تنها نمونه مشابه خارجی دعوت به‌عمل‌آمده است که در این پروژه بسیار مهم و حساس مشارکت داشته باشد. به لحاظ اهمیت موضوع روند پیشرفت کار به‌طور منظم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متخصصان بر این باور هستند در صورت موفقیت این پروژه می‌توان نسل گونه‌های جانوری درخطر انقراض کشور را از خطر انقراض دائم نجات داد و گامی ارزشمند جهت حفاظت از حیات‌وحش کشور برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه