English

روز تهران با تهرانگردی افشانی آغاز شد

صبح امروز شهردار تهران قرار است امروز که به مناسبت روز تهران برگزار شده است از قسمت‌های مختلف تهران بازدید کند.

روز تهران با تهرانگردی افشانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار تهران امروز صبح به همراه جمعی از تهرانگردان، به مناسبت روز تهران قسمت‌های مختلف شهر تهران را بازدید کرد.

در این بازدید احمد مسجدجامعی، محمدجواد حق شناس و ... افشانی را همراهی می‌کنند.

تهرانگردان در ابتدا با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی بازدید خود را با زیارت آغاز کردند و بعد از آن با حضور در تکیه 600 ساله نفر آباد به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.

در ادامه افشانی از روند اجرایی شدن طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بازدید کرد و پای درد و دل اهالی نشست.

وی همچنین از برج تاریخی طغرل که یکی از میراث چند صد ساله ری است بازدید کرد.

به گزارش موج، در ادامه افشانی و اعضای شورای شهر مهمان خانه جاویدالاثر محمدرضا امیری شدند و پای صحبت پدر این جاویدالاثر نشستند و پدر محمدرضا امیری نیز با بیان خاطراتی از فرزند جاویدالاثرش گفت: مردم این مناطق محروم هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با بیان اینکه در این محله آثار میراثی تاریخی زیادی وجود داشت اما حالا به محلی مخروبه تبدیل شده است گفت: ری به واسطه تاریخ چند صد ساله‌اش آبروی تهران است و باید فرهنگ آن درست شود.

وی با بیان اینکه ما گمنام هستیم همانطور که فرزندانمان گمنام رفتند، گفت: امیدوارم وضعیت محله ری اصلاح شود.

بنا به این گزارش، شهردار تهران با بیان اینکه شما خوشنام و ماندگار هستید و امروز مردم رفاه و آزادی خود را مدیون زحمات فرزندان شما هستند، گفت: شما خوشنام و ماندگار هستید همانطور که نام فرزندانتان در تاریخ ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران قدردان زحمات شما هستند، تصریح کرد: ممکن است کمتر به شما برسند اما همه می‌دانند که فرزندان شما و خانواده‌هایشان چه زحماتی کشیدند.

در ادامه دکتر فرهاد افشار شهردار منطقه 15 با بیان اینکه یک طرح خاص برای حفظ این خانه داریم، گفت: در نظر داریم این خانه را پس از تملک به موزه انتظار تبدیل کنیم. چرا که برای آثار تاریخی برج طغرل، ابن بابویه، چشمه علی، و دژ رشکان یک رینگ گردشگری در نظر گرفتیم و برای کارخانه سیمان نیز طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی