English

​رئیس پلیس راهور:

کودکان، قربانیان اصلی سوانح جاده ای هستند

​رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه هشت درصد جانباختگان حوادث رانندگی کودکان هستند گفت که استفاده از صندلی کودک اجباری می شود.

کودکان، قربانیان اصلی سوانح جاده ای هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم دومین یاد بود قربانیان سوانح ترافیکی کشور که صبح امروز (پنج شنبه) برگزار شد، گفت: حدود هشت درصد جان باختگان سوانح جاده‌ای کودکان هستند.

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی درخصوص تعداد مجروحان و جان باختگان از سال ۸۴ تاکنون، افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی از سال ۸۴ تاکنون، حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته و مجروح در سوانح جاده‌ای داشتیم که ۲۷۷ هزار نفر از این آمار مربوط به جان باختگان است.

او ادامه داد: ما معتقدیم برگزاری چنین مراسم‌هایی در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های جاده‌ای موثر است. برگزاری چنین مراسم‌هایی از جمله اقداماتی است که پلیس در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث انجام می‌دهد.

سردار مهری در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش پویش مردمی، ارتقای آگاهی و از بین بردن زمینه‌های رفتارهای پرخطر ترافیکی است. تقاضای ما از همه شهروندان و رانندگان این است که با احتیاط و آرامش رانندگی کنند، همچنین همه باید برای ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کنند، این ارتقا می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی موثر باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: یکی از موضوعاتی را که با هماهنگی همه‌ دستگاه‌های مسئول دنبال می‌کنیم، برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ ترافیک است، همچنین به دنبال اجباری کردن صندلی کودک در خودرو‌ها هستیم و طی مشورت‌هایی با خودروسازان در تلاش هستیم که مکانی برای صندلی‌های کودک در خودرو‌ها تعبیه شود.

سردار مهری گفت: با اجرای این گونه اقدامات شاهد کاهش سوانح جاده‌ای و شمار جان باختگان خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه