English

چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه دستگیر شدند

دادستان کرمانشاه اعلام کرد با دستورات صادر شده از سوی مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی‌نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.

چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسین صادقی، دادستان کرمانشاه، درباره دستگیری صرافان غیرمجاز و عاملان بی نظمی در بازار گفت: به دنبال اهتمام دستگاه قضایی بر شناسایی و دستگیری اخلالگران اقتصادی در بازار ارز و طلا، به دستور مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند. بنا به تحقیقات صورت گرفته تراکنش‌های موجود در حساب بانکی این افراد و محتوای دفاتر کشف شده از آنان حاکی از انجام بیش از سه مورد قاچاق ارز توسط این افراد است.

این مقام قضایی همچنین از شناسایی و دستگیری فردی دیگر در همین زمینه خبر داد و گفت: در طی رصد موضوعات مربوط به اخلال‌گران نظم اقتصادی بازار، ضابطین دستگاه قضایی به وضعیت خرید و فروش در یکی از مغازه‌های زرگری حسب هماهنگی با مراجع قضایی برای بررسی به محل مذکور مراجعه کردند که طی بازرسی از این مغازه، دلار و مقادیری ارز متعلق به کشورهای دیگر کشف و ضبط کردند.

مدعی العموم استان کرمانشاه تصریح کرد: بنا به گفته صاحب این مغازه طی چند ماه اخیر به دلیل رکود در خرید و فروش طلا در اکثر مغازه‌های طلا فروشی صرفا خرید و فروش ارز و دلار صورت گرفته که با این وصف وجه نقد مکشوفه مربوط به خرید و فروش ارز توسط این فرد بوده است که براساس بند (خ) ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق قاچاق ارز است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: به علاوه محتوای دفاتر ثبت خرید و فروش متهم حاکی از این است که وی بیش از سه مورد به خرید و فروش غیرقانونی ارز مبادرت کرده است.

وی در پایان گفت: معامله‌کنندگان ارز و دلار مطلع باشند که به طور کامل شناسایی شده و رصد اطلاعاتی می‌شوند، لذا با فروشندگان ارز قاچاق به صورت جدی و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه