English

از سوی شهردار منطقه ۱۲ مطرح شد

ظرفیت فرهنگی و هنری شهر تحت تصرف وزارت خارجه

شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به تاریخی بودن نمای ساختمان وزارت خارجه گفت نباید از این ساختمان استفاده اداری صرف انجام داد چرا که این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است.

ظرفیت فرهنگی و هنری شهر تحت تصرف وزارت خارجه

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی محدوده میدان مشق و خیابان 30 تیر با اشاره به تاریخی بودن ساختمان‌های وزارت خارجه که در محدوده میدان مشق قرار گرفته است، گفت: این ساختمان‌ها ارزشمند هستند و هنگامی که از آن‌ها به عنوان ظرفیت شهری و هویتی نام برده می شود، نباید در آن‌ها کاری اداری انجام داد. کار اداری که در این ساختمان‌ها انجام می‌شود، در هر ساختمان دیگری هم می‌تواند انجام شود و عملا فعالیت وزارت خارجه در این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است.

علی محمد سعادتی گفت: ساختمان‌های در اختیار وزارت خارجه، وزارت دادگستری و  میراث فرهنگی بسیار متفاوت هستند و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی بالایی دارند و امیدوارم بتوان از این ساختمان‌ها به نفع شهر استفاده کرد.

او با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه 12 برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بافت کهن منطقه 12گفت: سیاست‌ ما استفاده و تعامل بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز تخصصی است که می‌توانند در حوزه شهری به ارتقای کیفیت زندگی کمک کنند.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه امروز این همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگر با دانشکده هنر خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم فضای میدان مشق مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند مجددا پذیرای شهروندان باشد و کمتر شاهد محدودیت‌های سال‌های اخیر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه