English

محسن هاشمی رفسنجانی:

تمام تلاش خود را می کنیم که افشانی در شهرداری بماند

محسن هاشمی گفت: تمام تلاش خود را می کنیم افشانی در شهرداری بماند.

تمام تلاش خود را می کنیم که افشانی در شهرداری بماند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در حاشیه جلسه ۸۶ شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد ادامه حضور افشانی شهردار تهران در شهرداری با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که بر اساس قوانین تغییری در مدیریت رخ ندهد و افشانی در شورای شهر بماند.

وی در مورد مکاتبه با وزارت کشور گفت: متنی از طرف کمیسیون منابع انسانی شورا نوشته شده و استدلالات قانونی شورا را در این نامه ذکر کردیم آقای امینی دیشب نخوابیدند و روی این متن کلر حقوقی انجام دادند و حضور شهردار تهران باراستدلال قانونی و ادله جدید قانونب مستحکم تر می شود.

رییس شورای شهر خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا از ظرفیت های قانونی برای ادامه حضور آقای افشانی در شهرداری تهران استفاده کنیم و یکی از استدلال ما این است که قانون عطف به ما سبق نمی شود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: وظیفه وزارت کشور است که احکام ما را با قانون تطبیق می دهد.

وی تصریح کرد: در جلسه همفکری صبح امروز با شهرداری موضوع بازنشستگی مطرح نبود.

رییس شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: ما شهردار را انتخاب کردیم و او هم کار خود را ادامه می دهد مگر آنکه مراجع ذیصلاح به ما اعلام کنند که حضور شهردار غیر قانونی است و این را کتباً بگویند نه در مصاحبه اعلام کنند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: وقتی مراجع رسمی در مورد ادامه حضور آقای افشانی در شهرداری اظهار نظر کنند ما نیز پاسخ قانونی می دهیم.

وی تاکید کرد: همه اعضای شورای شهر مصمم هستند که تغییر مدیریتی در شهر تهران نباشد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: آقای رحمانی فضلی خیلی واضح در مورد ادامه حضور شهرداری ها طبق قانون منع به کار گیری بازنشستگان توضیح دادند که قانون ابلاغ شده و ما ابتدا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری سوال می کنیم و می توانیم از دیوان محاسبات هم سوال می کنیم.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: سازمان بازرسی بعد از آنکه نظر قطعی در مورد قانونی نبودن حضور شهردار از سوی مراجع اعلام شود و شهردار ادامه کار دهد می تواند ورود کند و اگر اختلافی بین دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید به سمت استفساریه می روند.

وی در مورد فرد جایگزین افشانی در شهرداری تهران گفت: تا کنون چنین موضوعی مطرح نشده و اعضای شورای شهر تصور بر برکناری شهردار فعلی ندارند.

افشانی گزارش یکساله شهرداری را به شورای شهر ارائه می دهد

رییس شورای شهر تهران همچنین گفت: برنامه پنجساله سوم توسعه شهری آماده و امروز و فردا برای چاپ می رود و امروز در جلسه هیئت رییسه شهرداری جلسه ای را برای ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری مشخص می کنیم و آقای افشانی برای ارائه گزارش برنامه پنج ساله توسعه و عملکرد شهرداری به شورا می آید.

فرد کاندیدا شهرداری نمی شود

هاشمی رفسنجانی در مورد احتمال کاندیداتوری اش برای شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران بیان کرد: اصولا که فرد خودش کاندید نمی شود و هر وقت پیشنهاد شود بررسی می کنیم.

۷۵ درصد هزینه سرویس مدارس به رانندگان می رسد

وی در مورد لایحه نرخ خدمات سرویس مدارس هم گفت: مقرر هست ۷۵ درصد هزینه سرویس مدارس به رانندگان و صاحبان خودرو سرویس مدارس اختصاص یابد و در جلسه امروز شورا به مسائل محتوایی فرهنگی و اجتماعی در کلیات لایحه پرداختیم و اعضای شورا به این موضوع بسیار حساس بودند و موضوع کارگروه ماده ۱۸ بود که وزارت کشور آن را مصوب کرده و نیاز به تصویب شورای شهر داشت.

تعداد احضاریه های شورای شهر قابل توجه است

رییس شورای شهر تهران در مورد احضاریه های قضایی و احضار آقای میرلوحی به دلیل انجام مصاحبه نسبت به وظایف قانونی گفت: این نگرانی در اعضای شورا در انجام وظایف قانونی آنها وجود دارد و تعداد احضارها قابل توجه بوده و در حال حاضر آمار آنها را ندارم.

سیاسی کاری عزاداری مردم را از هیئت ها دور می کند

هاشمی رفسنجانی همچنین در مورد سیاسی شدن هیئت های مذهبی و تذکری که در این رابطه داده بود، بیان کرد: این برخوردهای سیاسی موجب می شود مردم مسئله پیدا کنند با مباحث سیاسی و در عزاداری های امام حسین علیه السلام کمتر حضور پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه