English

مدیرعامل شرکت داروسازی سُها در پاسخ به موج؛

صادرات دارو را به دلیل اولویت های کشور متوقف کردیم

مدیرعامل شرکت داروسازی سُها گفت:به دو کشور عراق و افغانستان صادرات دارو داشتیم و به دلیل اولویت های کشور طی بخشنامه سازمان غذا و دارو صادرات را متوقف کردیم که این صادرات پنج تا شش درصد کل تولید ما بود و سالانه تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد ارزی داشتیم.

صادرات دارو را به دلیل اولویت های کشور متوقف کردیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، کامران یوسفی در نشست خبری اظهار کرد: ۱۰۳ نوع دارو در دو کارخانه ورود کرد و چهارباغ به طور بی وقفه تولید می کنیم.

وی به مشکلات مالی اشاره کرد و افزود: مشکل ارز و نقدینگی داریم و با هماهنگی با سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی با حداقل ارز تخصیص یافته نیاز تولید خود را تامین می کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی سُها تصریح کرد: نیاز داریم ارگان های بالا دستی چون وزارت بهداشت بیشتر مساعدت کنند و تهیه ملزومات که تولید داخل هست هم اکنون بار مالی بسیاری را بر ما تحمیل می کند.

یوسفی در مورد مواد اولیه بیان کرد: تا امروز مشکل مواد اولیه نداشتیم و بخشی از مواد اولیه هم اکنون در گمرک است و تولید ما به مراکز درمانی مجاز ارسال می شود مطالبات ما از شرکت های پخش مجاز و رسمی است.

مدیرعامل شرکت داروسازی سُها در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر میزان ظرفیت کارخانه دارو سازی گفت: از 96 درصد داروی تولید داخل، ۱۲ درصد سهم شرکت داروسازی سها بوده و تنوع دارویی ما موضوع مهمی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به دو کشور عراق و افغانستان صادرات دارو داشتیم و به دلیل اولویت های کشور طی بخشنامه سازمان غذا و دارو صادرات را متوقف کردیم که این صادرات پنج تا شش درصد کل تولید ما بود و سالانه تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد ارزی داشتیم.

در حال تکمیل...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه