English

سرپرست وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی:

تخصیص ارز دولتی به اقلام گروه پزشکی/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید محقق شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شد با تأیید وزارت بهداشت، به اقلام گروه پزشکی، ارز دولتی تخصیص یابد. به همین منظور ۳.۵ میلیارد دلار اعتبار درنظر گرفته می‌شود و شاید هم رقمی در هفته‌های آینده به آن افزوده شود.

تخصیص ارز دولتی به اقلام گروه پزشکی/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید محقق شود

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب تهران برگزار شد، درباره کمبود برخی اقلام از جمله پوشک بچه اظهار کرد: این موضوع از دغدغه‌های وزیر بهداشت بوده و به همین علت جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس و بانک مرکزی برگزار و درباره تأمین اقلام ضروری بهداشتی و پزشکی بحث شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که با تأیید وزارت بهداشت، به اقلام گروه پزشکی، ارز دولتی تخصیص یابد. به همین منظور ۳.۵ میلیارد دلار اعتبار درنظر گرفته می‌شود و شاید هم رقمی در هفته‌های آینده به آن افزوده شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های بازنشستگان از جمله حمایت اجتماعی، سفرهای زیارتی و اعطای وام گفت: براساس تکلیف قانون ششم توسعه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید محقق شود. برآورد شدن این امر شش تا هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان سازی نیاز دارد که با توجه به وضعیت فعلی باید چند مرحله‌ای انجام شود.

بندپی ادامه داد: تأمین اشتغال از جمله دیگر دغدغه‌های خانواده‌های بازنشستگان برای فرزندانشان است. صیانت فرزندان این خانواده‌ها از آسیب‌های رو به رشد نیز دیگر دغدغه عنوان شده از سوی این خانواده‌هاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بندپی با بیان اینکه اشتغال فراگیر و پایدار یکی از سیاست‌های اصلی وزارت رفاه است اظهار کرد: در مرحله اول، آسیب‌شناسی بیکاری و اشتغال و در مرحله دوم روان‌سازی اتفاق می‌افتد که با اعطای وام‌های اشتغال با سرعت بیشتری در حال انجام است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ قرار است ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و شش هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل، منابع برای سرعت بخشیدن به اعطای وام‌های اشتغال تخصیص پیدا کند. در این صورت در سال جاری برای حدود ۸۰۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. این در حالی است که بر اساس قانون موظفیم برای ۹۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

بندپی با اشاره به تأمین بسته خدمات سلامت در حوزه بیمه پایه و تکمیلی گفت: در صندوق بازنشستگی نباید مشغول بنگاه‌داری شویم بلکه باید به سمت فرابورس رفته و کارها با شفافیت جلو ببریم تا بازنشستگان عملکرد ما را ببینند. ما امانتدار سرمایه‌های آنها هستیم.

ارائه ۲۷ قلم کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم 

حمایت ویژه از ۵ دهک کم‌درآمد، بازنشستگان و حداقل‌بگیران

وی دو برنامه جدی دولت برای رفع دغدغه‌های مردم را نیز تشریح کرد و گفت: در برنامه اول قرار شده با توجه به افزایش قیمت‌ها ، ۲۷ قلم کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی دراختیار مردم قرار گیرد. برنامه دوم، حمایت اجتماعی از گروه‌های ویژه است که شامل پنج دهک اول جامعه می‌شود که تحت حمایت نهادهای کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های بازنشسته‌ای که زیر دو میلیون حقوق می‌گیرند می‌شود. همچنین خانواده بیماران صعب‌العلاج و حتی شاغلانی که حداقل حقوق‌بگیرند نیز مشمول اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی