English

شهردار تهران:

شهرداری به هیچ وجه متولی دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل عمومی نیست

شهردار تهران گفت: مردم باید با مشارکت در استفاده از دوچرخه متولی این امر باشند. شهرداری به هیچ وجه متولی دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل عمومی نیست.

شهرداری به هیچ وجه متولی دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل عمومی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی افشانی شهردار تهران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین بخش‌های زندگی شهروندان در شهرهای بزرگ است، در جمع خبرنگاران گفت : یکی از شاخص‌های مهم زیست پذیری شهر، امکان استفاده مردم از انواع حمل و نقل‌ها و قدرت انتخاب آن‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به آ‌لودگی هوا گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله‌ای که هیچ آلودگی ندارد، بسیار حائز اهمیت است.

افشانی تصریح کرد: یک سرمایه گذار بخش خصوصی تعدادی دوچرخه‌ را برای حمل و نقل عمومی و به صورت اشتراکی فراهم کرده است و این مهم کمک شایانی به بهبود استفاده از دوچرخه در شهر تهران می‌کند.

شهردار تهران در خصوص اینکه آ‌یا زیرساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه فراهم است یا خیر؟، گفت: به هر میزانی که زیرساخت‌ها فراهم باشند،‌ باید از دوچرخه استفاده شود، حتی اگر زیرساخت‌ها معدود و کم باشند.

وی افزود: اگر تعداد دوچرخه سواران افزایش یابد، مسئولان موظف به فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌شوند.

افشانی با بیان اینکه هوای پاک و سالم یکی از معیارهای شهر زیست پذیر است، گفت: مردم باید با مشارکت در استفاده از دوچرخه متولی این امر باشند. شهرداری به هیچ وجه متولی دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل عمومی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی