English

سردار رحیمی:

۷۵ درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند

رییس پلیس پایتخت گفت: در بخش عدم رعایت قانون مشکل داریم به گونه‌ای که 75 درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند

 75 درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار اظها کرد: از زحمات شهردار پر تلاش و همچنین اقدامات اثرگذار معاونت حمل و نقل در بهبود زیست شهری تشکر می‌کنم، من حساسیت ویژه‌ای به موضوعات ترافیکی دارم و معتقدم که باید به مباحث زیست محیطی نیز در کنار این مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از خودروها ابتدایی ترین اصول را هم رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: در شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در باب آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا بحث برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

رحیمی با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند نگران دوچرخه سوارها هستم گفت: همین الان این تعداد دوچرخه سوار هم اصول دوچرخه سواری و مقررات را رعایت نمی‌کنند و می‌بینیم که حتی کلاه هم استفاده نمی‌کنند و باید به عنوان اولین موضوع مقررات را به این افراد آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش عدم رعایت قانون مشکل داریم به گونه‌ای که 75 درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند اظهار کرد:‌ بر همین اساس پلیس را مکلف کردیم که برای راکبان متخلف کلاس آموزشی بگذارند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه امروز ما با راه اندازی پلیس دوچرخه سوار در استفاده از این وسیله پاک پیش قدم شدیم، گفت: این دوچرخه‌ها را به پلیس راهور آوردیم چرا که فعالیت این پلیس در بلوک‌های خاصی است و ماموریت آنها برخورد با تخلفات و نه جرایم است که این مهم با حمایت شهردار تهران شروع شد و امیدواریم بتوانیم این مهم را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه پلیس به عنوان اولین نهاد به دنبال استفاده از موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های معمولی است، گفت: حداقل در پلیس راهور که ماموریت آن نرم و مردمی است می‌توانیم از موتور برقی استفاده کنیم.

رحیمی در پایان سخنان خود گفت: پلیس تهران در همه رده‌ها و یگان‌ها در خدمت شهرداری است تا بتواند به خوبی به مردم خدمت رسانی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی