English

بخشنامه استانداری درباره ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقد معاینه فنی/ همه نهادها موظف به دریافت گواهی معاینه فنی برای خودروهای تحت پوشش خود شدند

استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای از همه نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی خواست از ابتدای مهرماه از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده نکنند و برای همه خودروهای تابعه خود، برگه معاینه فنی دریافت کنند.

بخشنامه استانداری درباره ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقد معاینه فنی/ همه نهادها موظف به دریافت گواهی معاینه فنی برای خودروهای تحت پوشش خود شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای خطاب به فرمانداران استان تهران از آن‌ها درخواست کرد از ابتدای مهرماه سال جاری از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای سواری فاقد معاینه فنی جدا خودداری نمایند. 

هم‌چنین بر اساس این بخشنامه، کلیه خودروهای مشمول شهرداری‌ها(اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و ...) ادارات، سازمان‌ها و... موظف به أخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی شده‌اند. 

استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز مأموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند. 

در این بخشنامه که از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خطاب به فرمانداران ویژه تهران و شهرستان ری و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان صادرشده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران به‌ویژه در شش‌ماهه دوم سال و با توجه به لزوم اطمینان از صحت عملکرد خودروها و أخذ تأییدیه معاینه فنی از مراکز مجاز(اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت) و با استناد به تبصره یک ماده شش «ز» ابلاغی از سوی رئیس‌جمهوری به سازمان حفاظت محیط‌زیست، از آن‌ها درخواست شده اهمیت أخذ تأییدیه برگه معاینه فنی و ضرورت رعایت موارد گفته‌شده را به همه سازمان‌ها، شهرداری‌ها، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و ... ابلاغ کنند.  

تصویر بخشنامه را در زیر مشاهده می‌کنید:20180827_174126

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه