English

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با موج؛

۹ بازارچه مرزی تا یکماه آینده فعال می شود/۵۸۶ مرز نشین کارت مبادلات مرزی دریافت کردند

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از راه انداری شش بازارچه مرزی و صدور کارت مبادلات مرزی برای 586 مرزنشین بر اساس مصوبه ساماندهی مرزنشینان خبر داد و گفت: تا یکماه آینده همه 15 بازارچه مرزی فعال می شوند.

9 بازارچه مرزی تا یکماه آینده فعال می شود/586 مرز نشین کارت مبادلات مرزی دریافت کردند

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، وضعیت تجهیز و ساماندهی مرزهای کشور را تشریح و بیان کرد: آئین نامه ساماندهی مرزنشینان که پیش تر به کوله بری تعبیر شدند، با مصوبه هیئت دولت مرزنشینان با تعریف مشخص مشمول دریافت کارت تردد سازمان صنعت، معدن و تجارت شدند و تجار کالای خود را در آن سوی مرزها دپو کرده و کوله بران صرفاً عنوان کوله بری داشته و کارگر تجار بودند و تجار از کارت این افراد استفاده می کردند و کالای خود را وارد کرده و در سه مرحله سود می کردند.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که اگر امتیاز در تجارت مرزی هست قاعدتاً باید در سامانه تجارت مرزی خود مرزنشین فعال باشد و با شناسایی مرزنشینان واقعی و تعریف مشخص در سامانه چگونگی ثبت نام و صدور کارت مبادلات مرزی برای آنها مشخص شد و بر این اساس حدود  450 هزار نفر به صورت شخصی و 136 هزار سرپرست خانوار مشخص شد.

فعالیت 15 بازراچه مرزی در 13 شهرستان

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به موقعیت اجرایی آئین نامه ساماندهی مرزنشینان پرداخت و افزود: در چارچوب آئین نامه جدید 13 شهرستان مرزی در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در چارچوب 15 بازارچه مرزی فعالیت می کنند و تا این لحظه شش بازارچه فعال شده و 9 بازارچه دیگر در یکماه آینده تکمیل و راه اندازی می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: تخفیف سود بازرگانی را برای مرزنشین، ملوان، تاجر و صاحب شناوری که در دریا تردد می کند قائل شدیم و همه این مسائل را در یک مجموعه قانونی به تأیید هیئت دولت رساندیم و آئین نامه آن هم ابلاغ شد و در حال اجراست و امیدوارم مرزنشینان در همین چارچوب فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه