English

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان از شهریور آغاز می شود/ پرداخت وام ضروری بازنشستگان از مهرماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان از اول شهریور ماه آغاز می شود و از مهرماه واگذار و توزیع می‌شود.

ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان از شهریور آغاز می شود/ پرداخت وام ضروری بازنشستگان از مهرماه

به گزارش خبرگزاری موج، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری امروز در مورد وام ضروری بازنشستگان با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار بازنشسته می توانند این وام را دریافت کنند، تأکید کرد: در سال جاری مبلغ وام از ۴ میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته و دومیلیارد تومان نیز برای این وام اختصاص پیدا کرده است. همچنین کارمزد در نظر گرفته شده برای آن ۴ درصد است که سعی می کنیم به مرور بازنشستگانی که تاکنون وام را دریافت نکرده اند به آنها پرداخت کنیم.

وی به بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری از ۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش صندوق بازنشستگی، دو میلیون نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند که سرانه ارائه خدمات توانبخشی در بخش های سمعک، عصا و عینک به ۵۴۰ هزار تومان افزایش یافته است. سرانه بیمه تکمیلی پرداختی سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود که امسال به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه ۳۲ هزار بیمار صعب العلاج از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند، تصریح کرد: سعی کرده ایم در بسته جدید بیمه تکمیلی خدمات ویژه ای برای این افراد در نظر بگیریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص خروج شرکت های زیانده و واگذاری آنها در بورس اظهار داشت: ۶۷ شرکت زیانده از طریق بورس و فرابورس واگذار می شود و همچنین ۹ شرکت سودآور را نیز خارج از استراتژی ها واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۳ شرکتی که بیش از ۴۰ درصد سود دارند، مدیریت آنها را واگذار خواهیم کرد و هلدینگ های انرژی، غذا و دارو و آتیه صبا را نیز به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

تقی زاده درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری یادآور شد: در سال گذشته ۲۲۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز همین مبلغ برای همسان سازی اختصاص پیدا کرده است. این در حالی است که برای اینکه بتوانیم حداقل حقوق بازنشستگان را به دو میلیون تا دو میلیون صد هزار تومان برسانیم به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۸۳.۵ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند، گفت: باید بتوانیم حقوق این افراد را به ۲ میلیون تومان برسانیم. همچنین سه درصد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که البته این افراد ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند.

به گفته وی ماهیانه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان هزینه می شود.

وی به سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان کشوری اشاره و خاطرنشان کرد: سعی می کنیم سفرهای زیارتی را برای ۲۰۰ هزار نفر فراهم کنیم که تعداد آنها نسبت به قبل دو برابر خواهد شد و هزینه سفر برای هر بازنشسته ۷۴۰ هزار تومان می شود که می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی در ۶۷ هتل و ۳۰ سوئیت صندوق بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: الکترونیکی کردن فرآیند دریافت و پرداخت اسناد پزشکی و همچنین دریافت غرامت از جمله اقداماتی است که انجام شده به طوری که به جای یک ماه بازنشستگان می توانند ظرف ۴۸ ساعت خسارات اسناد خود را دریافت کنند.

تقی زاده همچنین به ایجاد دهکده سلامت ویژه بازنشستگان در استان تهران اشاره و تصریح کرد: براساس نشستی که با استاندار تهران داشته ایم قرار شده دهکده سلامت با توجه به اینکه ۳۰ درصد بازنشستگان در استان تهران هستند به صورت پایلوت در این شهر ایجاد شود.

وی گفت: همچنین از شهرداری کلان شهرها درخواست کرده ایم در هر منطقه، پارکی را به نام بازنشستگان نامگذاری کند و ما نیز در آن پارک، خانه امید را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۲۸ خانه امید تاکنون تکمیل شده است، گفت: ۲۰ خانه امید نیز در استان های مختلف در حال احداث داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه