English

سردار اشتری:

رسانه‌ها به دنبال واقعیت باشند/ باید اعتماد عمومی به پلیس بالا باشد

فرمانده ناجا گفت: از رسانه‌ها درخواست دارم تا بر اساس فضای موجود هر اتفاقی که در جامعه اتفاق می‌افتد را منعکس نکنند بلکه به دنبال واقعیت باشند

رسانه‌ها به دنبال واقعیت باشند/ باید اعتماد عمومی به پلیس بالا باشد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در آئین مراسم روز خبرنگار که با حضور روسای پلیس‌های تخصصی و اصحاب رسانه برگزار شد به رسالت مهم رسانه‌ها و انعکاس اخبار از سوی آنان اشاره کرد و گفت:‌ از رسانه‌ها درخواست دارم تا بر اساس فضای موجود هر اتفاقی که در جامعه اتفاق می‌افتد را منعکس نکنند بلکه به دنبال واقعیت باشند و اگر هم خبرها واقعیت دارد چنانچه انعکاس آن خبر سبب خدشه‌ای در پلیس می‌شود اول از سوی ما پیگیری کنند و اگر نسبت به پاسخگویی آن  پلیس بی اعتنایی کرد آن خبر را منعکس کنند.

به گفته فرمانده ناجا، پلیس در سراسر کشور حضور دارد و همیشه در همه جا چه در مرزها، جاده‌ها و شهرها و روستاها به طور شبانه روز  در حال اجرای عملیات است. قطعا این سازمان عظیم با تنوع و گستردگی مأموریت‌هایش و با کمبود نیرو نسبت به استاندارد جهانی، کوتاهی‌هایی هم دارد؛ اما ما از رسانه‌ها درخواست داریم با توجه به تمام مشکلاتی که وجود دارد برای انعکاس اخبار تمام جوانب را در نظر بگیرند و فقط به یک بخش حادثه نپردازند.

وی وظیفه رسانه‌ها را برخورد هوشمندانه با اخبار دانست و گفت: در کشور تجمعات اجتماعی افزایش داشته اما مأمورهای ناجا کمترین تنش را داشتند و این نشان می‌دهد که سطح هوشمندی مأموران پلیس افزایش یافته است.

سردار اشتری در پاسخ به دغدغه خبرنگاران حاضر در جمع درباره نحوه پاسخگویی پلیس به اتفاقات رخ داده در جامعه جهت جلوگیری از شایعات اظهار کرد: بنای ما این است که پلیس‌های ما پاسخگو باشند و صرفا سخنگوی ناجا نباید پاسخ دهنده به رسانه‌ها باشد و باید ساز و کاری فراهم کنیم که هر پلیس، خود پاسخگو باشد.

وی در ادامه از افسر مرزبانی ناجا که چند روز گذشته توانست مانع از خروج شهرام جزایری در مرزهای شمال غربی کشور با پوشش اتباع افغانستان شود تقدیر کرد و گفت: این افسر وقتی مظنون شده بود در اینترنت چهره وی را جستجو کرده و مطمئن می‌شود که شهرام جزایری است و وی را دستگیر می‌کند. این مأمور مرزبانی حتی رشوه یک میلیارد تومانی جزایری به وی را رد کرد و او را تحویل مراجع قضایی می‌دهد.

فرمانده ناجا همچنین از مامور راهور نیز برای کشف چند فقره چک به روز به مبلغ 804 میلیون تومان و بازگرداندن آن به صاحب اصلی‌اش تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته تحرکاتی که از سوی ضد انقلاب‌ها و گروه‌های اشرار در منطقه صورت گرفته بود همگی سرکوب شد، گفت: در این وظیفه خطیر پلیس و انعکاس این اخبار، رسانه‌ها موثر بوده و رسانه ها در اقتدار و ثبات نظام کمک کننده پلیس هستند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه باید اعتماد عمومی به پلیس بالا باشد، رسانه‌ها را در تقویت آن موثر دانست و گفت:‌ پلیس تنها نهادی است که برای همه آحاد جامعه بوده و باید همیشه در بین مردم مقتدر باشد به طوریکه همه آحاد جامعه از پلیس احساس آرامش کرده و پلیس برای همه محبوب و مقتدر باشد که رسانه‌ها باید این امر را در نظر بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی