English

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به موج خبر داد؛

برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسیِ ۱۶ کد رشته در روز جمعه/امکانِ دریافت کارتِ آزمون از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوستهِ ۱۶ کد رشته امتحانی(برای رشته های امتحانی با آزمون) روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ در ۶۷ شهرستان و ۷۱ حوزه امتحانی خبر داد..

برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسیِ ۱۶ کد رشته در روز جمعه/امکانِ دریافت کارتِ آزمون از فردا

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اعلام اینکه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوستهِ ۱۶ کد رشته امتحانی(برای رشته های امتحانی با آزمون) روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ در ۶۷ شهرستان و ۷۱ حوزه امتحانی برگزار می شود، گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در هفته اخر شهریور ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی در تشریح جزییات آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷ گفت: جمعا برای ۶۴ کد رشته امتحانی گزینش صورت می گیرد که در ۴۸ کد رشته امتحانی، منحصرا پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و در ۱۶ کد رشته، گزینش براساس نمره آزمون و ضوابط مربوط صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه جمعا ۸۴ هزار و ۴۸۹ نفر برای شرکت در ۶۴ کد رشته ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۸۹۲ نفر زن و ۴۹ هزار و ۵۹۷ نفر مرد هستند، گفت: به عبارت دیگر ۴۱/۳۰ درصدِ داوطلبان زن و ۵۸/۷۰ درصد آن ها مرد هستند. 

توکلی ادامه داد: همچنین از تعداد ۸۴ هزار و ۴۸۹ داوطلبِ ثبت نام کننده، تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۱ داوطلب، متقاضیِ یکی از ۴۸ کد رشته امتحانی است که براساس سوابق تحصیلی، گزینش آن ها صورت می گیرد و  ۷۲ هزار و ۳۳۸ نفر، متقاضی شرکت در آزمون یکی از ۱۶ کد رشته امتحانی که گزینش آن ها براساس نمره آزمون صورت می گیرد، هستند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۵ زن و ۴۱ هزار و ۵۳ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام اینکه کارت شرکت در ۱۶ کد رشته امتحانی از فردا سه شنبه نهم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سنجش قرار داده خواهد شد، گفت: داوطلبان باید از روز سه شنبه نهم مرداد ماه ۹۷ لغایت روز پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان، نسبت به دریافت پرینت کارت و برگ راهنما اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه