English

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور خبر داد:

جلوگیری از خروج ۱۸ زائر به دلیل حمل مواد مخدر/ لیست داروها و اقلام ممنوعه برای زوار اعلام شد

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: به برخی افراد به دلیل حمل مواد مخدر از نوع سنتی اجازه خروج از کشور داده نشده است.

جلوگیری از خروج ۱۸ زائر به دلیل حمل مواد مخدر/	لیست داروها و اقلام ممنوعه برای زوار اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در نشست خبری که امروز در محل ساختمان پلیس فرودگاه ها برگزار شد، اظهار داشت:  از ۱۹ فرودگاه در سراسر کشور عملیات حج را آغاز کردیم که با احتساب کارکنان در مجموع ۸۶ هزار زائر اعزام می شوند که هم اکنون ۲۱ هزار و ۲۲۱ نفر اعزام شده اند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس تعالی رفتار در ۳۰ فرودگاه و همچنین برگزاری کلاس آموزشی تکریم ارباب رجوع و کنترل خشم، گفت:  در این کلاس آموزشی ۲۲۹ نفر از همکاران شرکت کرده اند. از سوی دیگر نیز استفاده از دستگاه های ایکس ری را به روز رسانی کردیم و سطح آموزش را ارتقا دادیم.

سردار مهری افزود: معتقدیم کشور جمهوری اسلامی صف اول مبارزه با مواد مخدر است و باید از زائران در کشور صیانت کنیم و اجازه ندهیم که به دلیل حمل مواد مخدر در کشور دیگری دستگیر شوند.

وی با بیان اینکه برای ورود ۱۰ قلم دارو به عربستان ممنوعیت وجود دارد، گفت: حمل آمپول پتدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلیگرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن  توسط زائران ممنوع است. داروهای مورد نیاز زائران به میزان ۵۰ تن از طریق سازمان حج و زیارت به عربستان منتقل شده است. تاکنون ۶۴ هزار نفر هنوز به حج اعزام نشده اند و این افراد هیچ گونه نگرانی بابت دارو نداشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که چند روز اخیر با آن مواجه بودیم، پودر کردن داروهایی که هیچ گونه ممنوعیتی نداشته است. چرا که با پودر کردن دارو مشخص نیست که  آیا آن دارو جز موارد ممنوعه است یا نه. به زائران توصیه می کنیم داروها را به هیچ عنوان پودر نکنند. 

وی با تاکید بر اینکه برای حمل داروهای ترامادول و متادون پرونده قضایی تشکیل می شود، افزود: البته حمل این دارو و داروی غیر مجاز مانع سفر زائران نمی شود.

وی با اعلام اینکه پلیس فرودگاه ها به دلیل حمل مواد مخدر به ۱۸ نفر اعم از  ۱۱ مرد و ۷ زن اجازه خروج از کشور را نداده است، گفت: این افراد موارد مخدر از نوع سنتی را در لباس یا کیف خود جاساز کرده بودند که سنین بالایی هم دارند.

سردار مهری با بیان اینکه دستور داده شده برای صیانت از زائران یک قاضی کشیک در فرودگاه ها مستقر شود‌. زائر اعزام میشود، گفت: افرادی که موارد مخدر حمل میکنند، با تشخیص پزشکی قانونی به کمیسیون پزشکی حج و زیارت معرفی می شود و اگر وضعیت جسمانی زائر به گونه ای باشد که بدون مواد مخدر، تحمل کند، ممکن است با سفر او موافقت شود.

وی با اعلام اینکه طبق قوانین حمل ابلیمو، ترشیجات، چاقو و قوطی های اشتعال زا ممنوع است، گفت: حمل شیرین بیان، به دلیل شباهت ان به مواد مخدر ممکن است برای زائران مشکل ایجاد کند. در برخی موارد شاهد هستیم که در داخل پسته یا انجیر، شربت متادون تزریق میکنند که معمولا توسط افراد چهره زن سریعا کشف میشود و از حمل آن جلوگیری میکنیم. در همین راستا به زائران توصیه میکنیم که از افراد ناشناس امانت قبول نکنند و بار خود را به امانت نگذارند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ زائر ایرانی در عربستان بازداشت نشده است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نیرو اعم از پلیس زن و مرد برای بازرسی زائران در ۱۹ فرودگاه به کار گیری شده اند.

وی با اعلام اینکه تاکنون موردی از قاچاق طلا و ارز گزارش نشده است، ادامه داد: به زائران توصیه میکنیم که وقت خود را برای بازار گردی و خرید تلف نکنند و پول زیادی نبرند؛ چرا که همه هزینه توسط حج و زیارت پرداخت میشود.

وی همچنین پایان اعزام زائران به حج را ۲۰ مرداد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه