English

سخنگوی وزارت بهداشت؛

اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در لیست سفید تحریم ها هستند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در لیست سفید تحریم ها هستند که درصورت بروز مشکل در زمینه تبادل مالی، روش های جایگزین از طریق شرکت های آلترناتیو در نظر گرفته شده و در صورت لزوم از آن طریق اقدام خواهد شد.

اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در لیست سفید تحریم ها هستند

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در لیست سفید تحریم ها هستند، اظهار کرد: درصورت بروز مشکل در زمینه تبادل مالی، روش های جایگزین از طریق شرکت های آلترناتیو در نظر گرفته شده و در صورت لزوم از آن طریق اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد داروهای مصرفی تولید داخل هستند، اظهار کرد: مواد اولیه برخی داروهای تولیدی باید از خارج وارد شود که خوشبختانه دولت از لحاظ ارزی سهمیه مناسبی از گروه اول برای کالاهای ضروری به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

حریرچی افزود: همچنین اعتبارات مناسبی برای تقویت بخش تولید داخل در مورد افزایش سقف وام بانکی تا دو برابر و ایجاد تسهیلات گمرکی در نظر گرفته شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تمهیدات متعددی نیز با اولویت های اول، دوم و... ، پیش بینی شده تا در حوزه تامین دارو و مواد اولیه مشکلی ایجاد نشود.

وی در مورد شرایط تحریم ها نیز اظهار کرد: اکثر دارو و تجهیزات در لیست سفید تحریم ها هستند اما اگر به دلیل تبادل مالی مشکلی ایجاد شود حتما روش های جایگزین از طریق شرکت های آلترناتیو در نظر گرفته شده و در صورت لزوم از آن طریق اقدام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی