English

آملی لاریجانی:

امروز ایران مقتدر تر از هر زمان دیگری است/ دشمن می‌خواهد گلوگاه اقتصادی را ببندد

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ایران مقتدر تر از هر زمان دیگری است، دشمن شمشیر را از رو برای از بین بردن نظام، بسته است. دشمن می‌خواهد گلوگاه اقتصادی را ببندد اما اصل این است که اینطور نیست که همه دنیا آمریکا باشد.

امروز ایران مقتدر تر از هر زمان دیگری است/ دشمن می‌خواهد گلوگاه اقتصادی را ببندد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور با گرامیداشت دهه کرامت، گفت: از خدمات بسیار مهم وزارت خارجه تشکر می کنم چرا که وجهه‌ای از وجهات جمهوری اسلامی را در دنیا منعکس می کنند.

وی با تشکر از خدمات وزیر امورخارجه گفت: ایشان با صلابت و دقیق صحبت می کنند و از این باب تشکر می کنم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شناخت ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: گمان می کنم اگر تدقیق کنیم ریشه بسیاری از سلطه جهانی به خصوص آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص می شود. نظام جمهوری اسلامی به لحاظ مبانی فلسفه سیاسی بی بدیل است و اگر ادعا کنیم بی بدیل است با صرف ادعا و تبلیغات کافی نیست.

آملی لاریجانی افزود: هر کسی اندک مراجعه ای به قانون اساسی داشته باشد می بیند اصل دوم صراحتا می گوید این نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شش اصل از جمله داشتن نگاه توحیدی است

وی ادامه داد: در قانون نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی است و لفظ لا اله الا الله هم در قانون به همین تأکید اشاره دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نطام‌ جمهوری اسلامی مبنی بر ارزشهای الهی است، گفت: به همین دلیل راه نظام از لیبرال دموکراسی جدا است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: لیبرالیسم را اکنون در کنار ایدیولوژی های دیگر یک ایدیولوژی محسوب می کنند. اما باید بدانیم راهمان‌ کجا با این دیدگاه جدا می شود

وی با بیان اینکه فردگرایی یکی از محورهای لیبرال دموکراسی هست، اظهار داشت: در مکتب لیبرالیسم کلاسیک معتقد بودند که باید حداکثر دخالت در دولت باشد وکار دولت حداقلی بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در نو لیبرالیسم چرخشی پدید آمد و موضوع دخالت دولت مطرح شد. جمهوری اسلامی اما از ابتدا بر ارزش های خود تاکید می کند و برعکس لیبرالیسم فرد گرایی در اسلام و نظام اسلامی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در بستری که لیبرالیسم چنین ادعاهایی دارد و حتی مورخان در دوره ای ادعا داشتند که این نظام بر دنیا سلطه دارد، نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و راه روشنی نیز ایجاد کرد.

آملی لاریجانی اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی به مردم و حضورشان و تمام بنیان های فکری و ایمانی و ارزشی نظام ایمان داشتند.رهبری نیز همینطور و حتی کاری نداشتند که چه حزب هابی به کار می آمدند.چپ ها و راست ها و اعتدال گرا ها همگی‌بر روی کار آمدند.

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمنان در این چهل سال تحریم کردند، جنگ کردند و تا امروز هم فشار هایشان ادامه دارد اما مردم مقاومت کردند. امروز کاملا صریح و عریان دشمن در عرصه حاضر شده و تغییر رژیم را می گویند و دنبال فروپاشی نظام هستند.

وی خطاب به سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: یک بحث های نظری هم باید به بحث های ماهوی نظام جمهوری اسلامی داشته باشید و این پیام را برسانید که مبنای نظام بر اساس یک فلسفه‌ی سیاسی بی بدیل است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک کشور با سرمایه های زیاد است، گفت: در منطقه چقدر نیروهای فکری مثل نیروهای ایران داریم؟ اینها همه اقتدار نظام است اگر چه نتوانستیم آنطور که باید در خدمت این نیروهای فکری باشیم. با این حال تکامل زیادی در مسیر پزشکی و هسته ای داشتیم.

آملی لاریجانی برخلاف توهمات رئیس جمهور آمریکا که به دنبال تلفن کردن به مسولان جمهوری اسلامی است ، سخنان امروز رئیس جمهور که مشابه فرمایشات رهبری بود از جنس تبلیغ نبوده و مناسبت با امکانات کشور است. امروز قوای کشور هماهنگ تر هستند و گرچه باز اجرایی بر عهده دولت است اما وظیفه شرعی و عقلانی است که برای خنثی کردن توطیه دشمن کار جهادی کنیم.

وی با بیان اینکه عبادت تنها به نماز نیست، گفت: چشم بسیاری از کشورهایی که ظلم دیدند به جمهوری اسلامی است و هر گام در این نظام، عبادت است.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه دشمن فکرمی کند می تواند از طریق بعد اقتصادی به مردم و نظام ضربه بزند،گفت: شعار ایمانی ما در چهل سال اخیر مشخص بوده است و فرق است میان کسی که قدرت اصلی را حق می داند با آنکه غیر را. ترامپ اصلا چه می‌گوید؟ ما می‌گوییم حق الهی، کل شی قایم به است و اگر نگاه مردم و مسولان ما اینگونه باشد از چه چیزی باید ترسید. با این حال مومن باهوش است و باید تدبیرهایی انجام دهد و امروز نظام جمهوری اسلامی و ما به تقویت ایمانی و آنچه که می‌گوییم و همچنین داشتن تدبیرهایی نیاز دارد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز با اقتدار داعش را از عراق بیرون کردیم و این  اقتدار  جمهوری اسلامی است.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ایران مقتدر تر از هر زمان دیگری است، گفت: دشمن شمشیر را از رو برای از بین بردن نظام، بسته است. دشمن می‌خواهد گلوگاه اقتصادی را ببندد اما اصل این است که اینطور نیست که همه دنیا آمریکا باشد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه ها علیه قوه قضاییه گفت: یکی از سدهای نفوذ دشمن، قوه قضاییه بوده است و به همین منظور یکی از نهادهایی که برای تخریب آن  دشمنان برنامه  داشتند، قوه قضاییه ست. دختر خانمی یک جا رقصیده و فایلی را در فضای مجازی قرار داده است، قوه قضاییه با آن برخورد کرده و آزاد شده است. صدا و سیما مستندی پخش می کند و تمام هجمه ها به قوه قضاییه وارد می شود.

آملی لاریجانی ادامه داد: خانمی که کلی اتهامات دارد، از همان صدا و سیما می بینید پخش می شود که فردی که خودش را اقتصاد دان می داند می گوید این خانم که روسری بر چوب کرده را قوه قضاییه کار دارد اما با مفسدان اقتصادی کار ندارد که این نادرست است.

وی افزود: در بحث رسانه ای کردن تبلیغات و اقدامات قوه قضاییه کاستی دارد. کسی در صدا و سیما حرفی علیه قوه می زند اما وقتی گفته می شود مستندت چیست می‌گوید در افکار عمومی و در رسانه ها منتشر شده است.

رییس قوه قضائیه با اشاره به برخی جملات مجلسی ها مبنی بر اینکه برای هر حرف یا کاری پرونده تشکیل می دهید، گفت: ما می‌توانیم در رسانع بگوییم که ایها الناس برای هرکاری به قوه قضاییه مراجعه نکنید اما نمی‌توانیم وقتی مراجعه کردند، رسیدگی نکنیم.

وی افزود: برخی بست نشینی کردند، دشمنی کردند، علیه دو رییس قوه حرف زدند که ما هیچ توجهی نکردیم. ما کارمان درست باشد، ظلمی‌ نباشد مابقی را حق تعالی خودش دفاع می‌کند. روزی نیست که علیه قوه قضاییه حرفی نزنند.

ریس قوه قضائیه ادامه‌ داد: یکی از نقاطی‌ که کشورهای سلطه روی آن سرمایه گذاری کردند موضوعات حقوق بشری است. و دشمنان گزارش‌های خلاف واقع در این رابطه زیاد می دهند. اینها رویشان نمی‌شود بگویند نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند به مبنای نظام ایراد می گیرند به عنوان مثال قصاص در بسیاری از نظام ها وجود دارد و در قرآن هم نگفته اعدام بلکه از حق قصاص یاد شده است.

وی افزود: یک‌سوم این حق به مصالحه‌ ختم‌ می شود.

نکاتی که از آن علیه قوه قضاییه استفاده می شود در تمامی کشورهای اسلامی پذیرفته شده است. از سویی دیگر دروغ ها را شاهدیم به عنوان مثال می گویند یک افغانی در اصفهان اعدام شده است که ما هرچه گشتیم این اسم را پیدا نکردیم. در جمهوری اسلامی بدون رسیدگی کسی را نداریم که مجازات شود.

وی افزود: سفرای جمهوری اسلامی و نمایندگان در رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه