English

با حضور استاندار تهران و نمایندگان مجلس انجام شد؛

رونمایی از صدور و تحویل دفترچه بیمه به صورت غیرحضوری

آیین رونمایی از صدور و تحویل دفترچه درمانی به صورت غیرحضوری با حضور محمد حسین مقیمی، استاندارد تهران، محمدرضا بادامچی و قاسم میرزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا راعی، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و ناهید حیدری، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ، برگزار شد.

رونمایی از صدور و تحویل دفترچه بیمه به صورت غیرحضوری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این مراسم که همچنین نمایندگان تشکل‌های کارگری و اصناف و مدیران کل ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی شرکت داشتند، روند صدور و تحویل دفترچه به صورت نمادین در این جمع و با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

استاندار تهران: ارائه خدمات تامین اجتماعی احساس آرامش و امید را به خانواده‌ها انتقال می‌دهد

مهندس مقیمی، استاندار تهران در این مراسم گفت: ارائه خدمات تامین اجتماعی در قالب تعهدات کوتاه و بلندمدت از جمله در امور درمانی؛ احساس آرامش و امید را به خانواده‌ها انتقال می‌دهد.

مقیمی افزود: خوشحالم که در جمع مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی هستم که کارشان خدمت به خلق می‌باشد.

وی با اشاره به شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای مختلف گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای مختلف، ارائه خدمات تامین اجتماعی است و گسترش این خدمات میزان توسعه‌یافتگی و رفاه عمومی شهروندان را نشان می‌دهد.

استاندار تهران تشکیل سازمان تامین اجتماعی را یکی از نیازهای جوامع دانست و افزود: با تشکیل سازمان تامین اجتماعی از ابتدا تاکنون بسیاری از کارگران تحت پوشش این سازمان قرار داشتند و از خدمات آن بهره برده‌اند.

مقیمی اعتماد عمومی مردم را به نهادهای انقلاب و دولت یکی از مصداق‌های روشن‌بینی افکار عمومی دانست و افزود: وقتی خانواده‌ها در شرایط سخت دچار حادثه یا مشکلاتی می‌شوند، سازمان در آن شرایط به آنها کمک می‌نماید و این نشان از اعتماد آنها به دولت و خدمات اجتماعی است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیش از ١٢ میلیون نفر تحت حمایت‌های بیمه‌های اجتماعی در دولت نهم گفت: یکی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید؛ رویکرد گسترش ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی است که انصافا در این راستا هم‌  شاهد افزایش و تحت پوشش قرار گرفتن آحاد مردم بوده‌ایم و هم خدمات درمانی خوبی ارائه گردیده است.

وی صدور دفاتر درمانی غیرحضوری را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: در گذشته فرد باید به شعبه مراجعه و پس از طی مراحل زمانی دفترچه درمانی را دریافت می‌کرد که خوشبختانه با اجرای این طرح و صدور دفاتر درمانی در کمترین زمان ممکن رضایتمندی مخاطبان را در پی خواهد داشت که این امری است خداپسندانه و درخور تقدیر.

مقیمی ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی را تحولی بزرگ دانست و افزود: هرچه سازمان تامین اجتماعی به سمت ارائه خدمات غیرحضوری گام بردارد، نشان از توسعه‌یافتگی سازمانی می‌باشد.

 

محمدرضا بادامچی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اینکه خدمات غیرحضوری ارزشمند است جای تردید نیست و با توجه به اینکه در تجویز دارو ممکن است قیمت ها متفاوت باشد و سوءاستفاده هایی شود، موضوع شفافیت و الکترونیکی شدن خدمت خیلی موثر است.

بادامچی ادامه داد: اقدامات تامین اجتماعی در راستای شفافیت قابل تقدیر است و باید در لایحه شفافیت سهم بیشتری به سازمان ها داده شود تا تمام بخش های کشور هم این موضوع را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی درباره لایحه شفافیت توضیح داد: با الکترونیکی شدن خدمات، تامین رفاه را شاهد خواهیم شد و فساد اداری نیز کاهش می یابد.

 

ناهید حیدری، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در این مراسم، علاوه بر آغاز ارائه خدمات صدور دفترچه غیرحضوری، از ارائه ٢٢ خدمت غیرحضوری دیگر تا پایان سال خبر داد.

ناهید حیدری ضمن تبریک به مناسبت هفته تامین اجتماعی، افزود: برنامه نرم‌افزاری که برای صدور دفترچه غیرحضوری تدارک دیده شده است، به گونه‌ای است که تا پایان سال، ٢٢ خدمت دیگر بر اساس طرح «میز خدمت» به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و نیاز به تردد مردم برای دریافت خدمات بیمه‌ای کاهش می‌یابد. 

وی صدور و تمدید غیرحضوری دفترچه بیمه تامین اجتماعی را یکی از اقدامات مهم سازمان در راستای راهبرد به روزرسانی شدن خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت: این طرح با نگاه ویژه سازمان به اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های داخلی، توسط همکاران این اداره کل طراحی و به مرحله اجرا رسیده است. 

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران، سند راهبردی سازمان تامین اجتماعی را یکی از مهمترین اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای نخستین بار مجهز به سند راهبردی شد و تفکر برنامه محوری در آن شکل گرفت. اهمیت این اقدام در این است که سازمان ٤٢ میلیون نفر جمعیت کشور را که بیش از ٩ میلیون نفر آن در تهران هستند، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد.

حیدری در ادامه به تشریح مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی و این اداره کل در زمینه خدمات‌‌‌ بیمه‌ای پرداخت و اظهار داشت: طی ٥ سال گذشته در زمینه در زمینه غیرحضوری کردن و استفاده از ظرفیت‌های IT برای ارتقای سطح رضایت‌مندی جامعه هدف، اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی یکی از مهمترین این خدمات را دریافت غیرحضوری لیست‌های بیمه و دریافت و پرداخت غیرحضوری برگه پرداخت‌های حق بیمه بیان کرد و گفت: همچنین بحث دریافت و مشاهده سوابق بیمه توسط بیمه شدگان و نیز فیش‌های مستمری بگیران از طریق مراجعه به سایت میسر است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ همچنین الکترونیکی کردن پرونده‌های فنی و مستمری بگیران که کلید آن از ٢ سال گذشته در شعبه ٢٥ این اداره کل زده شد را از دیگر اقدامات مهم خدمات بیمه‌ای دانست و عنوان کرد: همواره یکی از آمال و آرزوهای جامعه هدف و نیز کارکنان سازمان حذف فیزیکی پرونده از گردش کار بود و اکنون تمامی پرونده‌های فنی و مستمری بگیران سازمان الکترونیکی شده است. یکی از فواید مهم این طرح متوقف نشدن ارائه خدمات بیمه‌ای برای افرادی است که پرونده آن‌ها به سایر شعب یا استان‌ها منتقل می‌شود؛ زیرا پرونده‌های الکترونیکی قابل مشاهده توسط همکاران بیمه‌ای سازمان در سراسر کشور است.

حیدری بازرسی الکترونیکی را نیز از دیگر خدمات مهم حوزه IT برشمرد و اظهار داشت: این طرح نیز که پایلوت آن در تهران و شعبات زده شده است، درحال حاضر در مرحله‌ای قرار دارد که در حال حاضر تمامی شعبه‌ها به صورت الکترونیکی بازرسی شده و و نسخه‌ای از بازرسی به صورت آنلاین تحویل کارفرما داده می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین اختصاص شماره تامین اجتماعی نیز یکی دیگر از اقدامات بزرگی است که در سازمان انجام شده است و به تبع آن هر بیمه شده‌ای دارای یک شماره تامین اجتماعی است و تمامی اطلاعات هویتی وی در این شماره مستتر می‌شود و به این ترتیب از ایجاد تشتت در صدور شماره‌های بیمه به وجود نمی‌آید.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران، با بیان اینکه خدمات غیرحضوری دفترچه از دو درگاه ارائه می‌شود، تصریح کرد: این خدمت هم از طریق سامانه تلفن گویا به شماره ٤٢٢٧٦ و نیز از طریق وب‌سرویس به آدرس gtsos.ir ارائه می‌شود و بیمه شدگان از طریق این دو درگاه می‌توانند درخواست تمدید یا صدور دفترچه داشته باشند و در صورت دلخواه، دفترچه خود را از درب منزل دریافت کنند.

حیدری با اشاره به طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان که از سوی سازمان ارائه شده است، افزود: با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی، یکی از این طرح‌ها بخشودگی جرائم بیمه‌ای است که بر اساس آن کارفرمایانی که دیون معوقه بیمه‌ای به سازمان داشتند از دهم اردیبهشت تا دهم تیر از بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شدند و در این اداره کل غرب، بالغ بر ١٢ هزار درخواست برای این اقدام دریافت شد.

وی معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در صورت جذب نیروی انسانی از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از دیگر طرح‌های تشویقی کارفرمایان بیان کرد و گفت: این اقدام هم در جهت حمایت از کالای ایرانی، حمایت از اشتغال، ایجاد اشتغال و نیز جذب نیروهای متخصص دانشگاهی انجا می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، تقلیل زمان بازرسی از دفاتر قانونی به یک سال مالی را نیز از دیگر طرح‌های تشویقی برشمرد.

حیدری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی درآمد هزینه‌ای است و ریسک‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: برای تشویق آن دسته از کارفرمایان خوش‌حسابی که حق بیمه کارگران خود را به موقع می‌پردازند، سایت‌های VIP درشعب بیمه ایجاد کرده‌ایم تا از خدمات ویژه برای امور بیمه‌ای بهره‌مند شوند. این طرح که ابتدا در دو شعبه تامین اجتماعی و برای ٥٠٠ کارگاه به وجود آمد، درحال حاضر در بسیاری از شعب ایجاد شده است و اکنون ٦٠ درصد از کارگاه‌های شعب از خدماتVIP استفاده می‌کنند.

در پایان این مراسم دفترچه درمانی غیرحضوری به صورت نمادین به مقیمی، استاندار تهران اهدا گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه