English

سرپرست حجاج ایرانی:

زائران باید شرایط حساس و خطرناک جهان اسلام را در نظر بگیرند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: زائران باید شرایط حساس و خطرناک جهان اسلام را در نظر بگیرند و حساسیت زمان و مکان را درک کنند.

زائران باید شرایط حساس و خطرناک جهان اسلام را در نظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولایت فقیه در امور حج و زیارت وسرپرست حجاج ایرانی در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 97 گفت: امروز با اولین پرواز حجاج معنویت در فضای کشور ما کاملا ملموس و محسوس شد.

وی با بیان اینکه بیش از یکسال است که مجموعه عظیمی مشغول فعالیت اند تا بستر خوبی برای حجاج امسال فراهم شود، گفت: مسئولان در سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و همه نهاد ها و ارگان ها با اخلاص تلاش کردند تا حج 97 آبرومند برگزار شود.

قاضی عسکر افزود: زائران باید شرایط حساس و خطرناک جهان اسلام را در نظر بگیرند و حساسیت زمان و مکان را درک کنند. با توجه به فرمایش امام صادق (ع)، زینت کشور و اهل بیت(ع) باشند. رفتار، اخلاق و کردار آنها باید به گونه باشد که موجب افتخار و سربلندی کشور شوند.

وی با بیان اینکه اختلافات سیاسی بین دو کشور نباید حواس آنها را از مکان های زیارتی مکه و مدینه پرت کند، بیان کرد: آنجا جای تفرقه نیست و وحدت حرف اول را می زند، چراکه مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود این نکته را یاد آور شده اند. ما باید تلاش کنیم که در این راه در دام توطئه گران قرار نگیریم تا بتوانیم حجی شایسته و آبرومند داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی پایان ادامه داد: حج علاوه بر همه تلاش ها، با سختی و دشواری همراه است. اگر می خواهیم از معنویات بیشتری در حج برخوردار شویم، باید در این سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و از آغاز سفر صبر و حوصله را تمرین کنیم؛ چرا که تمام این سفر به صبر نیاز دارد. زندگی در حج یک زندگی جمعی است و می توانیم با همکاری، اخلاق خوش و حسنه موجب شادمانی دیگر همسفران خود شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه