English

با همکاری کمیته امداد و وزارت ارتباطات؛

طرح نذر اشتغال برای مددجویان اجرا می شود

رئیس کمیته امداد امام (ره) از اجرای طرح نذر اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

طرح نذر اشتغال برای مددجویان اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام (ره) از اجرای طرح نذر اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: در این طرح کمیته امداد منابع مالی موردنیاز برای کسب‌وکارهای نوپا را از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمین و در مقابل این وزارتخانه بستر موردنیاز این امر را فراهم می‌کند.

پرویز فتاح

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک سامانه طراحی‌شده است تا ایده‌های مربوط به کسب‌وکارهای نوپا در آن ثبت شود افزود: افراد خیر یا کسانی که تمایل دارند منابع مالی خود را در این نوع مشاغل سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

فتاح استفاده از فناوری‌های روز را ایده‌ای ناب برای فقرزدایی دانست و افزود: متأسفانه تاکنون از ظرفیت آی.سی.تی برای ایجاد اشتغال مددجویان استفاده‌نشده است.

رئیس کمیته امداد با اظهار اینکه استفاده از این ظرفیت موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود گفت: البته طبق برنامه باید تمام فعالیت‌های کمیته امداد در بستر فناوری‌های نوین انجام شود به‌طوری‌که حتی نیاز به مراجعه حضور مددجویان به دفاتر کمیته امداد نباشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درزمینهٔ اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شد گفت: امسال امکان پرداخت چهار هزار میلیارد تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای این امر فراهم‌شده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، فتاح با اعلام اینکه در دو سال گذشته ۱۵ درصد از جامعه هدف کمیته امداد کاهش‌یافته است افزود: این رقم معادل دو هزار و ۵۰۰ خانوار است که اکنون آن‌ها علاوه بر خودکفایی برای دو تا سه نفر دیگر نیز کارآفرینی کرده‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کمیته امداد می‌تواند مددجویان تحت حمایت خود را از طریق کسب و کارهای نوپا از چرخه حمایتی به چرخه مولد کشور انتقال دهد گفت: در طرح نذر اشتغال افرادی که استطاعت مالی دارند می‌توانند با حمایت از ایده‌های جوانان زمینه را برای اشتغال قشر ضعیف جامعه فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه