English

حجت‌الاسلام قاضی عسکر:

به دنبال طرح مسایل تفرقه انگیز در حج نبوده و نخواهیم بود

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ما در حج به هیچ وجه بدنبال طرح مسایل تفرقه انگیز نبوده و نخواهیم بود و این اجتماع بزرگ را محل طرح مسائل فرقه‌ای نمی‌دانیم

به دنبال طرح مسایل تفرقه انگیز در حج نبوده و نخواهیم بود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های اهل سنت موسم حج 97، کنگره عظیم حج را فرصت بی نظیری برای نمایش وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: همه ما باید دراین مسیر حرکت و زمینه وحدت، یکپارچگی و همدلی بیشتر بین مذاهب مختلف را فراهم کنیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: ما در حج به هیچ وجه بدنبال طرح مسایل تفرقه انگیز نبوده و نخواهیم بود و این اجتماع بزرگ را محل طرح مسائل فرقه‌ای نمی‌دانیم و معتقدیم همه باید به وحدت بیاندیشیم.

وی با بیان محور‌های شعار حج امسال «حج؛ تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» اظهار داشت: گام اول در سفر نورانی حج، دگرگونی روحی و اخلاقی است، انسان در این سفر معنوی باید متحول شده و از گذشته خود فاصله بگیرد و راه جدیدی را برای زندگی انتخاب کند.

سرپرست حجاج ایرانی در گام دوم با استناد به آیات قرآن کریم گفت: حاجی باید با الگو گرفتن از رسول گرامی اسلام و حضرت ابراهیم (ع) و آنچه که سیره پیامبر و انبیاء گذشته بوده است، سبک زندگی دینی را بیاموزد و آن را در ارتباط با خانواده، جامعه و پیروان ادیان مختلف بکار بندد.

 دشمن در تلاش است وجهه اسلام را در اذهان مردم دنیا خدشه دار کند

وی از عزت و کرامت اسلامی بعنوان گام سوم یاد کرد و با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است وجهه اسلام را در اذهان مردم دنیا خدشه دار کند، افزود: دشمنان داعش را بوجود آوردند تا به اسلام ضربه بزنند و اسلام را مترادف با تروریسم معرفی کنند چرا که نمی‌خواهند جهان اسلام روی آرامش به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: ما می‌خواهیم در چارچوب شعار امسال، حج را آبرومندانه و با عزت برگزار کنیم تا مردم احساس کنند به آنچه می‌گوئیم با تمام وجود باور داریم.

شرایط برای برگزاری حج ۹۷، بهتر از سال گذشته است

امیرالحاج زائران ایرانی با اشاره به اینکه شرایط برای برگزاری حج ۹۷، بهتر از سال گذشته است، اظهار داشت: بحمدالله وضعیت نسبتا خوب است و همه باید کمک کنیم تا زائران نسبت به شرایط و ویژگی‌های حج امسال توجیه و از فرصت عبادت و زیارت در این سفر بهره ببرند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه دعای کمیل، دعای عرفه، دعای ابی حمزه ثمالی، مناجات شعبانیه و دعا‌هایی که در صحیفه سجادیه آمده است دربرگیرنده مضامین توحیدی و ارزش‌های اخلاقی اسلام است، اظهارداشت: این مضامین را پیروان همه مذاهب اسلامی باید به مردم یاد و آموزش دهند تا در حج از آن‌ها بهره بگیرند.

سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شورای افتاء اهل سنت را کاری بزرگ در راستای پاسخگویی به سوالات مذهبی زائران اهل تسنن دانست و گفت: در این شورا علمای همه مذاهب اهل سنت حضور دارند و می‌توانند با همفکری یکدیگر، مشکلات فقهی زائران را حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات گریبانگیر جهان اسلام، خطاب به حاضران گفت: ما دربسیاری از مسائل اسلامی مشترکیم و می‌توانیم دست بدست هم دهیم و از قرآن، پیامبر، مسلمانان و حرمت خانواده دفاع کنیم.

ما حج را آمیخته با سیاست و تدبیر امور مسلمان‌ها می‌دانیم

سرپرست حجاج ایرانی افزود: ما حج را آمیخته با سیاست و تدبیر امور مسلمان‌ها می‌دانیم و معتقدیم سیاستمداران و شخصیت‌های جهان اسلام می‌توانند در این اجتماع عظیم درباره مسایل جهان اسلام با هم مشورت و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه در حج جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تبعیضی وجود ندارد، معیار‌های تعیین نرخ حج ۹۷ را برشمرد و تصریح کرد: اختلاف در قیمت ها به دلیل تفاوت در محل اسکان زائران است.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را بکار بسته اند تا برای تغذیه حجاج بهترین مواد غذایی و تجهیزات و امکانات پخت را در مکه و مدینه فراهم کنند و غذایی سالم و بهداشتی به زائران ارائه دهند.

مسئولان سعودی پذیرفته اند که حج را از روابط سیاسی ایران و عربستان جدا کنند

وی با اشاره به اینکه مسئولان سعودی نیز پذیرفته اند حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کنند، افزود: امسال به فضل پروردگار تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و انشاءالله حج بهتر و آرام‌تر از سال گذشته برگزار خواهد شد و زائران با حجی مقبول به کشور باز خواهند گشت.

پیش از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از اهداف برگزاری همایش روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های اهل سنت حج ۹۷ گزارشی بیان کرد و اظهار داشت: امسال بیش از ده هزار زائر اهل سنت از یازده استان کشور عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: در برنامه ریزی جدید و سیکل اعزام روحانیون اهل سنت چرخش نیروی انسانی اتفاق افتاده و شورای افتاء نیز با عضویت ده نفر از علمای مذاهب مختلف اهل تسنن شکل گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه