English

محسن هاشمی:

امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد، گفت: اگر چه در دوران دفاع مقدس با جنگ فیزیکی مواجه نیستیم اما فشارهای اقتصادی فراوانی روی دوش جامعه وجود دارد.

امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر، گفت: توانمندی که امروز میان دختران توانمند و سختکوش جامعه دیده می‌شود نسبت به گذشته و فرصتی که در اختیار نسل‌های پیشین دختران ایرانی بوده است بهبود چشمگیری داشته است اما هنوز نمی‌توان گفت دسترسی عادلانه و یکسان به فرصت‌ها برای دختران جامعه ما فراهم شده است. بنابراین در درجه اول این دختران و بانوان جامعه هستند که برای کسب حقوق خود در جامعه باید تلاش کنند و در مرتبه بعد همه باید فارغ از نگاه‌های جنسیتی از این بخش مستعد و آینده‌دار جامعه در شکوفا کردن قابلیت‌های خود حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به یادآوری روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان و روز 26 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شاید بسیاری در زمان پذیرش قطعنامه 598 آن را شکست و ناکامی برای نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌کردند و این تعبیر امام خمینی (ره) که پذیرش قعطنامه را به نوشیدن جام زهر تشبیه کردند سندی بر این تلقی معرفی می‌کردند اما تاریخ ثابت کرد که نه تنها تصمیم تاریخی امام خمینی مبنی بر پذیرش قطعنامه 598 و آتش‌بس، ناکامی و شکست نبود بلکه بزرگترین پیروزی‌ها را که بسیاری از پیروزی‌ نظامی با ثبات‌تر و کم‌هزینه‌تر بود برای ایران به ارمغان آورد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد تصریح کرد: اگر چه در دوران دفاع مقدس با جنگ فیزیکی مواجه نیستیم اما فشارهای اقتصادی فراوانی روی دوش جامعه وجود دارد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران انتظار مردم از مسئولان آن است که مانند دوران دفاع مقدس در تحمل هزینه‌ها و فشارها همراه آنان باشیم و برای پذیرش مسئولیت مشکلات نیز شانه خالی نکنیم.

وی گفت: مدیریت شهری به تهران نیز به عنوان بخشی از بدنه اجرایی کشور باید خود را با وضعیت فعلی جامعه تطبیق دهد، کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش خدمت‌رسانی و کارآمدی و شفاف‌سازی و از بین بردن رانت‌ها و تبعیض‌ها، اولویت‌های انتظار جامعه از ماست که انشاءالله در انجام آن موفق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه