English

شهردار تهران:

پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد، افتتاح نمی‌شود

شهردار تهران گفت: در زمان من پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد، افتتاح نمی‌شود.

پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد، افتتاح نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی افشانی شهردار تهران صبح امروز در آئین بازگشایی خط 7 مترو و افتتاح ایستگاه مهدیه از همه کسانی که در اجرای پروژه سهم داشتند اعم از مدیران، مجریان، کارگران و ... تشکر کرد و با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی تهران ترافیک و آلودگی هوا است،‌ گفت: خوشبختانه توسعه و تجهیز مترو کمک زیادی برای حل دو مشکل ترافیک و آلودگی هوا می‌کند و بر همین اساس مهمترین مأموریت شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد بود و توسعه آن هم به بهبود ترافیک و آلودگی هوا کمک زیادی می‌کند.

شهردار تهران اظهار کرد: احساس می‌کنم اگر بین صحبت و عمل ما فاصله نیفتد اعتماد بیشتری برای مردم ایجاد می‌کند و این اعتماد سبب می‌شود تا آنها همراهی بیشتری داشته باشند.

قول مساعد بانک‌ها برای مشارکت با شهرداری تهران

وی با بیان اینکه سیستم بانکی به علت طلب از شهرداری تهران که عمدتا بابت همین پروژه‌های عمرانی است امروز رقبتی برای تامین منابع ندارد، گفت:‌ با این حال جلسات زیادی با مسئولان بانکی برگزار شده تا مشارکت بیشتری داشته باشند و آنها قول مساعد دادند و من به آینده امیدوار هستم.

افشانی در واکنش به برخی اخبار در مورد 630 واگن مترو تصریح کرد: نقد برای من بسیار ارزشمند است و من نقد منصفانه هم نمی‌خواهم اما نقدی می‌خواهم که پایه و مبنای آن دروغ نباشد و چندی پیش من دیدم که نوشته بودند شهردار خائن در سال حمایت از کالای داخلی و اشتغال، کالای بنجل خارجی می‌خرد و خیانت کرده و منظورشان این 630 واگنی بود که قرار است بین شرکت چینی و شرکت ایرانی ساخته شود اما دقت نمی‌کنند که در قراردادهای قبلی می‌بایست 25 درصد داخلی سازی می‌شد اما در این قرارداد جدید به 55 درصد داخلی سازی توجه شده است.

وی با بیان اینکه ایمنی برای ما مهم است، گفت: استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد و تکمیل ایمنی بسیار مهم بوده و لازم است پروژه‌ای که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد از ایمنی لازم برخوردار باشد و دقت داشته باشید اساسا در دوره مدیریت من هیچ پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد و استانداردهای لازم را پاس نکرده باشد افتتاح نمی‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه موضوع دومی که باید در حوزه مترو به آن توجه شود این است که ما نباید به علت خشکسالی‌های اخیر از سیلی که ممکن است در تهران جاری شود غافل شویم، اظهار کرد: به همین دلیل به معاونت فنی و حمل و نقل ابلاغ کردیم که تمامی خطوط مترو را و همچنین پروژه‌های عمرانی را ظرف مدت یک ماه یک بررسی میدانی انجام دهند و باید نسبت به وضعیت موجود زمین بررسی‌هایی انجام شود تا خدایی ناکرده سیل نابهنگام و حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد تا دچار حادثه شویم.

وی با بیان اینکه با توجه به منابع محدود، باید در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه، پروژه‌ها به بهره برداری برسد، گفت: تامین منابع می‌بایست هر چه سریعتر باشد تا پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد و متاسفانه به علت علاقه وافر برای کلنگ زنی و زیر دوربین بودن مسئولان شاهدیم که کلنگ پروژه‌ها خورده می‌شود اما به دلیل کمبود منابع برای پیشبرد همزمان سال‌ها پروژه‌ها در خاک می‌مانند و پیش نمی‌روند.

افشانی با بیان اینکه از مردم تهران خواهش می‌کنم که برای بهبود وضعیت تهران در حوزه‌های مختلف مشارکت کنند، ادامه داد: ما نیز نظارت جدی خواهیم داشت که خدایی ناکرده یک نفر جرأت نکند که به اموال مردم دست اندازی کند و البته باید در ابتدا یک نظام سیستمی در داخل شهرداری ایجاد شود و نظارت باید جزء به جزء باشد.

وی با بیان اینکه ما هیچ یک از بخش‌های حمل و نقل را فراموش نکرده‌ایم، گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با سازمان برنامه و بودجه جلسه داریم تا این موضوع حل و فصل شود. همچنین موضوع 630 واگن مترو نیز به نظر می‌رسد در دستور جلسه یکشنبه یا سه شنبه کمیسیون فنی شورای اقتصاد قرار گیرد و شاهد آغاز عملیات تولید این واگن‌ها باشیم و این در حالیست که همزمان توسعه دوچرخه و پیاده راه را نیز در دستور کار داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه