English

استان تهران یکی از سه استان فقیر آموزشی کشور است

رییس هیئت مدیره خیرین مدارس شهر تهران گفت:استان تهران،البرز و سیستان بلوچستان از فقیرترین استان های اموزش کشور هستند.

استان تهران یکی  از سه استان فقیر آموزشی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نعمت بنی آدمی در نشست خبری پیرامون بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت:  تهران با ۶ هزار مدرسه و۶۰ هزار کلاس برای دانش اموزان کفایت نمی کند که ۲۵ درصد این فضاها فرسوده است.یعنی اگر به دادآنها نرسیم معضلات جدیدی برای دولت ، اموزش پرورش و خیرین پدید خواهد آورد.

این خیر مدرسه ساز افزود:۴۰ هزار میلیارد نیاز به کمک دولت و خیرین برای ساخت مدارس داریم که دولت بودجه اش کفایت نمی کند و این بزرگترین معضل است.وی تعداد مدارس دولتی را در تهران ۲هزار مدرسه دانست و گفت: این مداری توسط اموزش و پرورش نوسازی می شوند. اما۱۵۰۰ مدازس غیر دولتی را که خیرین در آن دخالتی نمی کنند. رییس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه افزود:۸۰۰  مدرسه در تهران نیاز به نوسازی دارند که برای ۱۳میلیون دانش آموز تهرانی و نیاز استاندارد ۴۰ میلیون متر مکعب فضای آموزشی، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

او بزرگترین معضل  اموزش و پرورش را کمبود مدارس استثنایی دانست و گفت:۶ هزار معلول در تهران داریم که این ها فضای اموزشی می خواهند. 

۶۰ مدرسه  استثنایی برای دانش اموزان کفایت نمی دهد و نگهداری انها نیاز به یک همراه و‌معلم دارد.در سطح کشور مدارس استثنایی  زیادی وجود دارد که به دلیل شرایط نامطلبوب معلولین به تهران می ایند.

 او تاکید کرد که برای بیماران اوتیسم تیاز به شرایط خاصی در مدارس چون: اب درمانی

باز توانی و بازنگری وجود دارد که امیدوارم  هرچه زودتر شاهد آنها باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه