English

شهردار تهران:

میزان بدهی شهرداری تهران بالا است/ افتتاح چند پروژه در عید فطر

شهردار تهران گفت: همانطور که همه مردم استحضار دارند، وضعیت منابع عمومی مطلوب نیست و میزان بدهی شهرداری تهران بالا است.

میزان بدهی شهرداری تهران بالا است/ افتتاح چند پروژه در عید فطر

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی افشانی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از روند پروژه ساخت تونل آرش – اسفندیار با اشاره به محدودیت در اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: همانطور که همه مردم استحضار دارند، وضعیت منابع عمومی مطلوب نیست و میزان بدهی شهرداری تهران بالا است.

شهردار تهران با بیان اینکه با وجود همه محدودیت‌ها سعی داریم که پروژه‌های عمرانی نیمه تمام که درصد بالایی دارند را به اتمام برسانیم، گفت: برای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام هزینه شده است و منابع در خاک مانده است و تلاشمان این است که پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالا دارند را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه آرش – اسفندیار قول داده در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه را به سرانجام برساند، تصریح کرد: برای این پروژه 205 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم در آینده پروژه‌های عمرانی را سرعت بیشتری بدهیم؛ اما دقت داشته باشید که شهرداری یک منظومه به هم پیوسته است و نمی‌توان تنها یک بخش را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد و مابقی را فراموش کرد.

افشانی در مورد دیدار با رئیس جمهور نیز با بیان اینکه سطح دیدارمان با رئیس جمهور فراتر از پروژه‌ها بود، گفت: یکی از موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بود که رئیس جمهور نیز به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها در سال جدید به آن تاکید کرده است. همچنین بخش بازآفرینی شهری نیز مورد تاکید قرار گرفت که در هر دو مورد رئیس جمهور نیز تاکیداتی داشتند.

وی با بیان اینکه در جلسه هیات دولت نیز تاکید داشتند که دولت با تمام توان در کنار شهرداری است، گفت: قطعا با این تعامل و همکاری قدم‌های اساسی برداشته می‌شود. البته باید توجه داشت که محدودیت منابع برای دولت و شهرداری هم هست و دولت مساعدتی در این زمینه خواهند داشت.

شهردار تهران افزود: حفظ باغات و وضعیت عمومی خدمات رسانی به شهر نیز مورد تاکید بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد پروژه آرش – اسفندیار گفت: مشخصات فنی پروژه را باید از مجری و مشاور پروژه گرفت و امیدواریم در سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

افشانی با بیان اینکه حدود 205 میلیارد تومان اعتبار برای این تونل پیش بینی شده است، گفت: ترافیک با افتتاح این تونل در این منطقه تا حدی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلوب است، گفت: امروز جلسه‌ای با حضور مجریان و مشاوران پروژه برگزار کردیم که قول دادند در کوتاهترین زمان ممکن این تونل را افتتاح کنند و حتی عنوان کردند که در هفته دولت این مهم محقق می‌شود اما از آنجایی که من زمانی را اعلام نمی‌کنم؛ کلی‌تر می‌گویم که این تونل تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. چرا که 80 میلیارد تومان اعتبار این تونل پرداخت شده و حدود 120 میلیارد تومان آن باقیمانده است. هر چند که با توجه به محدودیت‌های منابع قرار است با مبلغ کمتری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

افشانی همچنین در مورد افتتاح چند پروژه در عید فطر نیز گفت: امیدواریم بتوانیم به مناسبت عید فطر چند پروژه به بهره‌برداری برسانیم که در همان زمان افتتاح، اعتبار و مشخصات پروژه را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر کارا نبودن تونل آرش – اسفندیار، گفت: حتما این پروژه تاثیر دارد اما اینکه تصور کنیم با ساخت یک تونل مشکل ترافیک حل می‌شود درست نیست.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در پروژه‌های جدید موضوع انسان محوری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد به ایسنا گفت: شهرداری یک منظومه به هم پیوسته است و همه بخش‌های آن مورد اهمیت است و نمی‌شود تنها به مسائل محیط زیستی یا صرفا حمل و نقلی توجه کرد و همه بخش‌ها مورد اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از پیاده راه و دوچرخه در برنامه‌های من که تقدیم شورای شهر شد به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: البته اجرای این پروژه‌ها نیاز به زمان دارد تا نتایج آن به درستی حاصل شود.

افشانی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند دوچرخه در تهران به دلیل شیب امکان پذیر نیست گفت: در مسیرهای شرقی – غربی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی