English

علیرضا نوذری پور:

کمبود آب در تهران رابطه مستقیمی با جمعیت در این شهر دارد

قائم مقام سازمان آب و فاضلاب تهران جمعیت تهران را جوابگوی منابع آبی ندانست و گفت: مشکل اصلی بحران آب در تهران افزایش جمعیت در این کلان شهر و جوابگو نبودن منابع آبی در قبال این جمعیت است.

کمبود آب در تهران رابطه مستقیمی با جمعیت در این شهر دارد

علیرضا نوذری پور در گفتگو با خبرنگار خبرگازی موج گفت: مشکل اصلی کمبود آب در تهران عدم تناسب جمعیت تهران با منابع آب است و این میزان جمعیت جوابگوی منابع صنعت آب نیست. سرانه مصرف آب در تهران 2 برابر میانگین جهانی است که این یک بحران ملی محسوب می شود.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی نسبت به سال گذشته گفت: امسال 218 میلیون مترمکعب بارندگی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته 33 درصد  کمتر شده و ذخیره سدهایمان نیز با توجه با آمار سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است. متاسفانه در زمستان امسال به دلیل کاهش بارش برف ذخیره برفی مان به صفر رسیده است به طوریکه در فصل گرما به دلیل نبود برف و سرازیر نشدن آن پشت سدها امروز با کاهش 90 درصدی آب در ورودی سدها مواجه هستیم.

قائم مقام سازمان آب و فاضلاب تهران با ابراز ناراحتی از نوع مصرف آب توسط مردم گفت: متاسفانه بارها درخواست خود را به مراجع قانونی برای تصویب قانون برخورد با مشترکین پرمصرف و جریمه آن ها ارائه داده ایم اما به دلیل ضعف قوانین این موضوع به تصویب مجلس نرسیده است و ما تنها می توانیم شهروندان پر مصرف را امر به معروف بکنیم. ما در زمینه کمبود آب با سه معضل نبود قوانین بازدارنده، فرهنگ مصرف و بی ارزش بودن آب به عنوان کالا دست و پنجه نرم می کنیم. متاسفانه مردم در زمینه فرهنگ استفاده از آب مسئولیت شهروندی خود را نمی پذیرند و دغدغه بحران آب ندارند.

وی نوع مصرف شهروندان را به دلیل بی ارزش بودن آب و قیمت پایین آن دانست و گفت: در کشور ما قیمت بسیار پایین آب مردم را به این باور رسانده که هزینه و ضرری از مصرف زیاد آب نمی بیینند. د رهیچ کجای دنیا قیمت آب مانند ایران پایین نیست  به طوریکه قیمت یک لیتر آب از قیمت یک پیامک هم کمتر است. همین سبب می شود مردم از وسایل کاهش دهنده مصرف آب هم استقبال نکنند و آن هارا استفاده نکنند. قیمت آب باید مانند کشورهای دیگر واقعی باشد تا ارزش آن را بیشتر درک کنند مردم. زیرا در صورت قیمت واقعی آن مردم از وسایلی که باعث کاهش مصرف آب می شود بیشتر استفاده خواهند کرد.

علیرضا نوذری پور با اشاره به بدهکاری های مالی سازمان آب به پیمانکاران بیان کرد: به دلیل قیمت پایین آب ما به پیمانکاران بدهی زیادی داریم که اگر این بدهی ها نبود می توانستیم با سودحاصل از قیمت واقعی آب شبکه های آبی را بازسازی کنیم تا کیفیت آب شرب رو به بهبودی رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه