English

زالو درمانی و تاثیرات شگفت انگیز آن بر بیماری ها/ عوارض زالو درمانی و ممنوعیت های استفاده از درمان با زالو

تاثیرات شگفت انگیز زالو درمانی بر بیماری ها بعنوان درمان با یکی از روش های درمانی سنتی در عین حالی که می تواند مفید باشد، عوارضی نیز در پی دارد.

زالو درمانی و تاثیرات شگفت انگیز آن بر بیماری ها/ عوارض زالو درمانی و ممنوعیت های استفاده از درمان با زالو

به گزارش خبرگزاری موج، در یک دهه اخیر رجوع به طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی در بین مردم شیوع بیشتری پیدا کرده است. در واقع مردم با بازگشت به شیوه های قدیمی درمان و پیشگیری تلاش دارند از آثار و عوارض منفی داروهای شیمیایی دور بمانند و این مساله پس از انتشار تاثیرات منفی داروهای صنعتی و شیمیایی صورت گرفت.

تا قبل از آن مردم به قرص، شربت و آمپول هایی که در تولید انبوه وارد بازار می شد به چشم ابزاری نگاه می کردند که می توانست در کوتاهترین زمان، درد و یا مشکل جسمی آنها را مرتفع سازد. ولی با گذشت زمان و آشکار شدن عوارض هر یک از داروها و پناه بردن به داروهای جدید برای درمان عوارض قبلی ها، نگاه به درمان های سنتی رونق گرفت. لذا عطاری ها و فروشگاه های عرضه کننده گیاهان دارویی پر از مشتری شد.

در هیمن راستا، زالو درمانی یکی از اشکال سنتی درمان، مورد توجه ویژه مردم و پزشکان قرار گرفته است. در طب قدیم ایران طبیبان معروفی مثل ابن سینا، جورجانی و عقیلی از سه روش خون گیری به نام های فصد، حجامت و زالو انداختن برای درمان بیماری ها استفاده می کردند. تاکنون ۶۰۰ نوع زالو شناسایی و کشف شده است که فقط ۱۵ نوع از آن ها در طب پزشکی کاربرد دارند، زیرا زالو درمانی اثرات درمانی فوق العاده ای دارد و البته سایر زالو هایی که در درمان بکار گرفته نمی شوند چه بسا بیماری زا و خطرناک هستند.

زالو درمانی

* زالو درمانی در درمان چه بیماری هایی مفید است؟

با توجه به آثار اثربخش زالو درمانی، بیمارستان ها و مراکز پزشکی مخصوصی برای این کار تاسیس شده است.

1.جراحی های زیبایی

تحقیقات نشان داده است معمولا بعد از جراحی های زیبایی صورت استفاده از زالو درمانی نتیجه جراحی را بهتر می کند. هم اکنون در بعضی از کشورها بعد از جراحی بینی، پیشانی، سینه، گونه و انگشتان دست و پا از زالو درمانی استفاده می شود تا مانع از تشکیل لخته های خون شده و گردش خون بهتر و طبیعی تر در بافت لطیف تازه جراحی شده جریان یابد.

2.رفع ریزش مو

بعضی از پزشکان از زالو درمانی برای رفع ریزش مو استفاده می کنند. چون زالو باعث می شود جریان خون بیشتری در کاسه سر ایجاد شود و موها تغذیه شده و پرپشت شوند.

3.بیماری های قلبی

افراد مبتلا به بیماری های قلبی پس از زالو درمانی گردش خون بهتری دارند در نتیجه از گرفتگی عروق و عوارض ناشی از آن جلوگیری می شود. در واقع زالو یک آنژیوی طبیعی است.

4. سرطان

بررسی بازدارنده های پلاکت های خونی و بزاق دهان زالو نشان داد که هر چند این روش برای بیماران مبتلا به سرطان خون توصیه نمی شود، ولی برای سرطان ریه بسیار مناسب است. حتی آزمایشی بر روی موش ها نشان داد تزریق بزاق زالو مانع از تشکیل تومور می شود.

5.دیابت

افراد مبتلا به دیابت بخصوص با پیشرفت بیماری دچار مشکلات متعدد مثل بیماری رگ های خونی می شوند که مانع از گردش جریان خون در عضوها و بافت های بدن شده گاهی منجر به قطع عضو می شود. اینجاست که زالو به کمک بیماران دیابتی می آید و با ایجاد گردش خون بهتر مانع از بین رفتن بافت می شود.

 

بیشتر بخوانید:

رکود زالو درمانی به دلیل اقدامات انگلیسی ها/کشورهای خارجی در کنار اتاق عمل اتاق لیچ تراپی یا زالو درمانی دارند

 

* عوارض زالو درمانی

زالو درمانی یکی از راحت ترین و کم عارضه ترین روش های درمانی به شمار می رود. با این حال ممکن است عوارضی پس از این شیوه درمان نیز بروز یابد.

  1. خونریزی زیاد از محل گزش به‌ویژه در شرایطی که تعداد زالوهای استفاده شده زیاد باشد از شایع‌ترین این عوارض است. به‌عنوان مثال درصورتی که از 20 زالو به‌طور همزمان استفاده شود مقدار خونی که از بدن بیمار خارج می‌شود ممکن است کم خونی ایجاد کند. بنابراین برای جلوگیری از کم خون شدن به دلیل حساس بودن بدن شما بهتر است که از زالو درمانی استفاده نکنید و روش هایی جایگزین را برای درمان استفاده نمایید. افرادی که بیماری خون مبتلا هستند همانند افراد مبتلا به هموفیلی این موضوع اهمیت دارد که پیش از هر نوع درمانی مشکل خود را به پزشک خود اطلاع دهید.

  2. اگر زالوها در محیط آلوده رشد یافته باشند، ممکن است سبب انتقال بیماری باکتریایی شوند. به همین دلیل باید از آلوده نبودن زالوها کاملا مطمئن شد.

  3.  یکی از دیگر عوارض زالو درمانی استفاده از این درمان نزد افرادی غیر متخصص می باشد. در حقیقت همیشه افرادی وجود دارند که تنها برای استفاده از سود و مزایای این نوع درمان های به ظاهر ساده بدون هیچ اطلاعی دست به کار می شوند. آنها از بین دو گروه زالوها از نوع غیر درمانی آن استفاده می کنند. زالوها می توانند به دو صورت وجود داشته باشند  زالوهایی که درمان می کنند اما زالوهایی که سم وارد بدن می کنند. افراد غیر متخصصا توانایی تشخیص این نوع از زالوها را ندارند و به همین دلیل حتی می توانند مرگ را نیز به دنبال داشته باشند. سعی کنید تا از مراکز مطمئن و در نظر افراد خبره این کار را انجام دهید تا به جای سلامتی به بیماری مبتلا نشوید.

* چه افرادی نباید زالو درمانی کنند؟

1.بیماران گوارشی

افراد مبتلا به این بیماری کم کردن خون بدن برایشان مضر و دارای عوارض است؛ افرادی که به نفخ معده، یبوست و امثال آن دچار هستند درمان‌های حجامت و زالو درمانی برای آنها ممنوع است و ضعف معده آنها را تشدید می‌کند.

2.سرد مراج ها

افراد سرد مزاج هستند کسانی که بدنشان در مقابل هوا،‌ آب و خوراکی سرد مقاومت ندارد. لذا زالو درمانی برای این گروه ممنوع است.

3.افراد کم سن و سال

افراد زیر 18 سال هم نباید از این شیوه استفاده کنند.

4.زنان باردار

نکات ضروری در زمان استفاده از شیوه زالو درمانی

1.حساسیت به زالو از موارد بسیار نادر ولی محتمل است.

2.در دوران قاعدگی نیز از این شیوه درمانی استفاده نشود.

3. افراد مبتلا به مشکل خود ایمنی نباید از زالو درمانی استفاده کنند.

4.اگر فردی مبتلا به بیماری باشد که به واسطه آن با مشکل انعقاد خون روبه‌رو است باید این مسئله را با درمانگر خود حتما مطرح کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام مادرم زالو درمانی کرده ولی جای زالو درمانش غده درست شده

    • ناشناس

      سلام حدودیک ماه ممکنه طول بکشه. عسل بمالید

    • ناشناس

      کمخونی

  • صبا

    سلام.امکانش هست زالو ایدز رو انتقال بده؟ من زالو درمانی کردم و الان استرس دارم ک نکنه این زالو از خون آلوده تغذیه کرده باشه قبلا

    • ناشناس

      خانوم زالو فقط یک بار میتونه خون بمکه چون بعد از اون می میره ، پس نگران نباش اون زالو فقط خون شما رو خورده نه کس دیگه ای که تو بخوای ازش ايدز بگیری

    • ناشناس

      منم همین حسادارم سردردم گرفتم

    • ناشناس

      عزیزم زالو فقط زمانی میمیره که روش نمک بپاشن

    • قاسم

      کی گفته خون بخوره میمیره؟ کی گفته نمک بپاشی میمیره؟ زالو رو گذاشتم بعد مکیدن افتاد زمین برداشتم گذاشتم تو ظرف آب و نمک هر چی خون خورده بود بالا آورد بعد شد مثل اولش آکبند XD

    • ناشناس

      هر زالویی تنها یک بار مصرف میشه بعد از بین میبرنش نگران نباشید

    • ناشناس

      سلام مینا زالو رو کی گفته یه بار خون میمکه،،من خودم چندتا زالو شخصی دارم دوساله،یکی دوماه یه بار میندازم واسه خودم

  • محمد

    با سلام . پدرم بیماری قلبی دارن و عروق قلبی گرفتگی داره و تمامی دکترا گفتن با فنر و بالن باز نمیشه و فقط باید جراحی قلب باز بشه. یکی از اقوام پیشنهاد زالودرمانی دادن . منتها تو این مرحله زالودرمانی جواب میده ؟

    • ناشناس

      خوب بپرسید این دیگه کاری داره؟

    • ناشناس

      سلام شک نکنید و مطمن باشید که جواب میده من خودم خیلیا رو دیدم اومدن و ج گرفتم .خودم زالو درمانی انجام میدم

    • علی

      مادر من بیش از 15 جلسه زالو درمانی کرد روی سینه و روی ساق پا (جلسه در میون) و هر بار 5_8 زالو مینداخت طول دوره حدود 2 سال زمان برد پیش پزشک هم میرفتن (دکتر اسکندری مشهد بلوار وکیل آباد)
      هنوز قرار بود دوره رو ادامه بده که یه شب قلبش درد گرفت و بردیم بیمارستان جوادالائمه مشهد. آنژیو کردن و گفتن 3 تا از رگهای قلبش بین 40 تا 80 درصد گرفتگی داره که دو تاش حاده و باید حتما استنت بذارن. و الان دو تا استنت داره
      با اینهمه جلسات متعدد زالو درمانی زیر نظر پزشک ولی هیچ فایده ای نداشت

  • ناشناس

    سلام من کیست سینه دارم ودکترطب سنتی روسینه هام زالوانداخت عوارض داره؟

    • هیچ عوارضی نداره.من هر وقت گیر بیارم واسه خودم زالو میندازم و هیچ مشکلی نداره

  • سمیه

    سلام.من کم کاری تیرویید دارم و همچنین بیماری چشمی csr آیا با زالو درمانی هم تیرویید و هم بیماری csr درمان میشه؟

  • ناشناس

    عزیزم میتونی بگی منابع رو از کجا آوردی

  • رها

    سلام مامان من بعد ز اینکه زانو دردش با حجامت و زالو خوب شد من رفتم هم حجامت عام و هم حجامت کبد انجام دادم جوشهای صورتم خوب خوب شد و غلظت خون داشتم از بین رفت بعدشم دست چپم یه سال بود کهدرد می کرد رو زالو انداختم باورتون نمیشه با همون جلسه اول خوب شد و الانم یه سال از روش گذشته خوب خوبه و دیگه درد نگرفته کمرم و پشتم هم درد داشت با زالو خوب شد روی سینوسهام هم تاثیر خوبی گذاشت من یه باد بهم می خورد سرم درد می گرفت ولی بعد از زالو درمانی کل تابستون جلو کولر بودم یه بارم سرم درد نگرفت البته تو زمستون بازم یه خرده درد داشتم اونم فک می کنم بخاطر این بود که من مستقیم رو سینوسها نذاشتم و زالورو فقط پشت گوشهام و زیر چونه ام انداختم و عفومتش کامل از بین نرفت راستی پوست صورتم هم بعد از زتلو درمانی روشنتر و سفید تر شده هرچند که گفتم مستقیم رو صورتم نذاشتم پشتوشم و زیر چونه ام بود

    • ناشناس

      روش سنتی درمان نیز مانند درمان‌های امروزی بایستی صحیح و به اندازه و با تشخیص درست انجام بگیره وگرنه همه اش میشه معضل

    • مینا

      سلام. وقت بخیر. ببخشید زالو میتونه لک صورت رو از بین ببره؟

    • =LOOK=

      وقت بخیر.میشه کمکم کنید.درمورد زانومادرتون؟اب اورد بوده؟عفونتم داشته؟چندزالواستفاده کردن مادرگرامیتون؟چندمرحله؟فاصله هرباراستفاده اززالو میگین؟

    • احمد

      سلام من صورتم جوش داره ۴ساله حرجور درمان بود انجام دادم فایده نداشت حیجامت یبار کردم جواب نداد میشه لدف کنی بیگی چیجوری جوشی صورتت خوب لدفن یه راه نمای کن لدفن

  • ناشناس

    آیاممکنه کسی بعداز زالودرمانی گلبولهای سفیدش کم بشه؟

  • ناشناس

    سلام من یهو حمله عصبی بهم دست میده سر مسایل الکی خیلی خودمو میزنم اگه زالو بندازم تاثیری تو بهبودی داره

    • ناشناس

      سلام بله تاثیرداره

  • سپیده

    من خیلی سرد مزاجم اما برای رگ های پشت زانوم دکتر گفته باید زالو درمانی کنم
    چکار کنم انجام بدم یا نه؟البته الان دیگه زمستون تموم شده و سردی دیگه اذیتم نمی کنه

  • مونا

    سلام میشه جای مار گزیدگی که بعد چند روز که طرف پاش درد میکنه زالو انداخت

  • ناشناس

    سلام من پشت گوشام چندروزی میشه زالوانداختم ولی الان غددلنفاوی پشت گوشم بعدازچندروز دچارالتهاب شده علتش چیه کسی میدونه؟نکنه زالومیکروب واردکرده باشه

    • ناشناس

      بعد زالو درمانی باید نزد پزشک داخلی بری انتی بیوتیک تجویز کنه اون هم از نوع قوی ا

  • ناشناس

    سلام برا کیست موی خوبه زالو درمانی

    • خدیجه تلخابی

      سلام برا کیست مویی واقعا معجزه کرد زالو

  • حسن

    پسرم خلی زود عصبانی میشد چندر وز پیش واسش زالو انداختم آروم شده

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید دایی من کپسول سونیتنت استفاده میکنه میشه زالو استفاده کنه

    • طیبه

      سلام من دندون کیست داره میتونم از زالو درمانی استفاده کنم؟

  • ناشناس

    سلام مدتی است سمت راست سینه ام تیر میکشد آیا زالو درمانی کنم خوبه یانه درضمن من یک آقا هستم

    • ناشناس

      اره

  • am

    سلام مدتی سمت راست سینه ام تیر میکشه خواستم بدانم زالو درمانی برام خوبه ۵۵ سال سن دارم وزن ۸۰ کیلو آقا هستم

  • ناشناس

    سلام من چند سال پیش زالو انداختم اولش حالم خوب بود ولی در عرض چند ثانیه ضعف کردم و بیهوش شدم ولی مشکل گردن دردم حل شد. دوباره چند روز پیش برای رفع مشکل آلرژی و کهیر زالو انداختم و دوباره بیهوش شدم. الان بعد سه دوز هنوز ضعف دارم و جای نیش زالوها به شدت عفونت کرده. آیا زالوها سمی بودند یا من به بزاق زالو آلرژی دارم؟

  • Sarvin

    سلام
    من برای رفع جوش هام زالو انداختم جاشون خیلی می خارند یعنی کلافه میشم میشه بگین چیکار کنم

    • امیر

      سلام
      این حالت طبیعیه و طی چند روز کاهش می یابه و از بین میره ...
      فقط باید مراقب بود جای نیش زالو با اجسام تیز یا ناخن مستقیما خاریده نشه تا جاش نمونه ، یا غیر مستقیم یا با یه جسم نرم خاریده بشه ...
      دوش آب گرم هم کمک میکنه ... 😊

  • اقا

    سلام دوستان عزیز بنده ۴۸ ساعت پیش روی سینه دوعدد زالو انداختم ویک عددروی شصت پا این کار رو خودم کردم ولی امروز ازبعد ظهر به بعد ماهیچه دست چپم سمت بازو هی تند تند میپره واین کار چند دقیقه طول میکشه ایا ربطی به زالو دارد ایا امکان سمی بودن زالو هست لطف کنید راهنمای بفرمایید

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید من قوزک پام ورم داره مخصوصا راه میرم یااگه یخورده زیادسرپابمونم بیشترورم می‌کنه رفتم دکترعکس گرفت میگه قوزک پام کیست درآورده باید زالو درمانی بشه آیا انجام بدم خوب میشه؟

  • ناشناس

    آیا زالو درمانی باعث کمبود پلاکت خون می شود؟

  • علی

    سلام من یه غده روی پام در اومده نمیدونم چیه آیا با زالو درمان میشه

    • اگر عفونی باشه بله

  • ناشناس

    سلام من ناراحتی معده دارم یبوست زیاده خون گرفتم گفتند خونت غلیظ است ایاعوارض داردزلودرمانی کنم

  • ناشناس

    ممنونم از این همه مواردی که در گزارش تون درج کردید. حقیقتا سپاس فراوان دارم.

  • ناشناس

    سلام من 2سال پیش روی بدنم زالو گذاشتم البته توسط دکتر که در طول یکماه 44عدد زالو استفاده کردند که بعد از آن اعصاب وروانم به هم ریخته چند روز حالم خوبه و یه دفعه سردرد شدید میگیرم وحالم بد میشه میخواستم بدونم آیا درمانی برای این سردرد ها هست .مزاجم سرد

  • ناشناس

    سلام بعد از انداختن حدود ۳ تا زالو سرم‌ را روی بالش میگذارم سرم به شدت گیج‌ میره علتش چیه

  • حسین

    ورم صورت زیر چشم، بدن درد میتونه از عوارض زالو درنانی سینوزیت باشه؟ شش تا زالودرو پیشانیم گذاشت بالای هر ابرو سه تا

  • آهن رسان بهینه مهرگان

    سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد آرماتور بندی و نحوه اجرای آن برای یک ساختمان 10 طبقه توضیحاتی ارائه دهید.

  • الهام

    سلام من بدنم دچارخارش شدیدی میشودوگور گرفتگی دارم میتونم اززالودرمانی برای بهبودان استفاده کنم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه