English

مجیدصبایی:

ساخت و سازهای غیرقانونی در بستر رودخانه، مهم ترین علت وقوع سیل در لواسانات است/ نیاز توجه دستگاه های متولی برای مقابله با بحران ساخت و ساز غیرقانونی

بخشدار منطقه رودبار و قصران در پی وقوع سیل در روزچهارشنبه گفت: میزان خسارت واردشده به دوجاده مواصلاتی در فشم 70 درصد برآورد شده که یکی از علل وقوع این سیل وجود ساخت و سازهای غیرقانونی در بستر رودخانه است.

ساخت و سازهای غیرقانونی در بستر رودخانه، مهم ترین علت وقوع سیل در لواسانات است/ نیاز توجه دستگاه های متولی برای مقابله با بحران ساخت و ساز غیرقانونی

مجیدصبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به وقوع سیل در روز چهارشنبه در بخش لواسانات و رودبار و قصران گفت: روز چهارشنبه بنابر پیش بینی هواشناسی شاهد باراش باران سیل آسا در این منطقه بودیم که متاسفانه خسارات زیادی به مزارع، تاسیسات برق، مخابرات، گاز و ساختمان ها زده شد که به دلیل بالا زدن آب از سطح رودخانه، این آب وارد جاده دسترسی روستای زردبند به فشم شد و توانست دو قسمت اصلی مواصلاتی این جاده را 70 درصد تخریب کند.

بخشدار ناحیه رودبار و قصران در ادامه با بیان خسارات وارد شده به این منطقه افزود: سه روستای رودک، امین آباد و زردبند با افزایش حجم سیل و ریزش شن و لای از کوهستان مورد آسیب و خسارت بیشتری شدند که متولیان امر و همکاران ما در حال ارزیابی برآورد این خسارات هستند.

عدم ساماندهی نقاط کوهستانی شیب دار از مشکلات شمیرانات

مجید صبایی در رابطه با علت وقوع این سیل توضیح داد: یکی از مشکلات و نقاط ضعفی که در این قسمت از شمیرانات شاهد آن هستیم عدم ساماندهی نقاط کوهستانی با شیب فراوان و خاک رس به وسیله سازه های و بناهای سیل شکن در برابر وقوع چنین اتفاقاتی است. وجود ساخت و سازهایی که در مسیر بستر رودخانه ساخته و سبب تغییر جریان آب شده و بعضا برخی از آن ها غیر قانونی اند، از دیگر علل وقوع چنین سیل هایی در این منطقه است.

وی اعتراض صاحبان زمین های کشاورزی و مزرعه داران نسبت به عدم ساماندهی این معضل در سال های اخیر را بالا دانست و گفت: مردم آسیب دیده در سال های اخیر بسیار به این معضل اعتراض کرده اند اما دستگاه های متولی این امر مانند محیط زیست، سازمان جنگل ها و آبخیزداری، اداره امور آب و... هنوز برنامه ای برای مقابله با این بحران نداشته اند.

بخشدار منطقه رودبار و قصران ضمن درخواست از مردم برای عدم ساخت بنا در بستر رودخانه و اطمینان از استحکام ساختمان هایشان از صاحبان املاک و مزارع و زمین های کشاورزی درخواست کرد برای برآورد میزان خسارت واردشده و جبران آن از سوی نهادهای مربوطه به شهرداری و یا بخش داری مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی