English

احمدزرگر:

خیریه پارسا، بنیادی برای حمایت از پژوهش در زمینه سرطان در ایران است

بنیادخیریه پارسا مخفف «پیش گیری و امید رهایی از سرطان ایران» زیرنظر پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی مرکز تحقیقات سرطان پستان هدف و دغدغه شان این روزهاجذب خیرین برای سرمایه گذاری در زمینه پژوهش افراد نخبه برای درمان و ریشه کردن این بیماریست.دغدغه ای که درآینده ای نزدیک قرار است اولین بیمارستان تخصصی سرطان پستان در خاورمیانه را افتتاح کنند

 خیریه پارسا، بنیادی برای حمایت از پژوهش در زمینه سرطان در ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، «پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی مرکز تحقیقات سرطان پستان» از سال 75 فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و درمانی خود را در زمینه سرطان سینه با عنوان مرکز بیماری های پستان آغاز  و در سال 91  با عنوان پژوهشکده به فعالیت های خود ادامه داد. در این پژوهشکده تمامی دانشجویان نخبه فعال در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که از مهم ترین اهداف آن ها بومی کردن تحقیق بر آزمایش خون پیش از  انجام شیمی درمانی است که تمام این سال ها در انحصار کشور آمریکا و با هزینه ای بسیار بالا بوده است. مرکز خدمات تخصصی بیماری های پستان این پژوهشکده تنها مرکز منسجم و متمرکز کشور در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در زمینه سرطان پستان است که از سراسر کشور و کشورهای همسایه بیماران زیادی به آن مراجعه می کنند.

ازدیگر اقدامات مهم و قابل توجه این پژوهشکده ایجاد بنیاد و خیریه پارسا برای انجام کارهای پژوهشی و درمانی در زمینه سرطان سینه در دل این پژوهشکده است.

سرطان سینه

احمد زرگر، مدیرعامل بنیاد خیریه پارسا در رابطه با فعالیت های این مجموعه به خبرنگار موج گفت: نام این بنیاد مخفف «پیش گیری و امید رهایی از سرطان ایران» انتخاب شده است. در کشور ما بنیادهای خیریه عمدتا به مقوله کارهای عمرانی و یا درمانی می پردازند  و هیچ خیریه ای در زمینه کار پژوهشی برای درمان ریشه ای تابه حال فعالیت نکرده است.ما هدفمان این است که خیرین بیشتری جذب فعالیت های بنیاد بشوند و برای پژوهش این افراد نخبه سرمایه گذاری کنند تا ما بتوانیم دستگاه های بیشتری برای فعالیت های علمی خریداری کنیم تا کمتر شاهد مرگ و میر ناشی از این بیماری در میان زنان و مادران باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر فعالیت های بنیاد پارسا در زمینه سرطان به صورت عام و سرطان پستان به صورت خاص افزود: بنیاد ما در زمینه هایی چون فعالیت های پژوهشی و تحقیقات، آموزش افراد برای پیشگیری از طریق نمایش فیلم های آموزشی از طریق صداوسیما و غربالگری تمام مادران در حال فعالیت است و حمایت می کند.

احمد زرگر ضمن اشاره به فعالیت کلینیک درمانی در کنار این پژوهشکده بیان کرد: سالانه حدود صدهزارنفر بیمار به این کلینیک برای درمان سرطان سینه مراجعه می کنند که باتوجه به اینکه هزینه های پرداختی طی دوره درمان، دولتی هستند و به وسیله دفترچه بیمه نیز امکان پرداخت وجود دارد اما در این میان افراد بی بضاعتی هستند که توان پرداخت هزینه هارا ندارند که آنها نیز توسط بنیاد خیریه حمایت می شوند.

مدیرعامل بنیاد پارسا ظرفیت بستری شدن بیماران در کلینیک را محدود دانست و گفت: متاسفانه امکان بستری شدن بیماران در این کلینیک مدت محدودی  چون دوشب بیشتر وجود ندارد اما امیدواریم ساختمانی 15 طبقه با 10 هزار زیربنا که در اتوبان نیایش ابتدای خیابان سردارجنگل برای این امر درنظر گرفته ایم باکمک شهرداری زودتر آماده شود تا بتوانیم اولین بیمارستان تخصصی دراین زمینه را در خاورمیانه افتتاح کنیم.

احمد زرگر خاطرنشان کرد خیرین یا بیمارانی که خواهان مراجعه به این کلینیک و بنیاد خیریه هستند می توانند به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحیدنظری، پلاک 45 مراجعه کنند و یا با شماره 88679402 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه