English

پورسیدآقایی:

خرید و فروش طرح ترافیک کلاهبرداری است/ ۱۵۰۰ خبرنگار پشت نوبت دریافت سهمیه طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد خرید و فروش طرح‌های ترافیک گفت: بیشتر خرید و فروش‌ها جنبه کلاهبرداری دارد. چرا که امسال کارت‌های شناوری وجود ندارد که بخواهند آنها را بفروشند.

خرید و فروش طرح ترافیک کلاهبرداری است/ 1500 خبرنگار پشت نوبت دریافت سهمیه طرح ترافیک

به گزارش خبرگزاری موج، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز صبح با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به دلیل بررسی اعتراض فرمانداری به نرخ‌های کرایه اتوبوس و تاکسی به شورای شهر آمده بودیم که با اعمال تغییراتی مشکل نرخ کرایه اتوبوس حل و در مورد نرخ کرایه‌های تاکسی نیز پیشنهاد دادیم که این لایحه برگشت داده بشود تا نظرات جدید خود را اعمال کنیم، اما واقعیت این است که ما نکات فرمانداری در مورد نرخ تاکسی را پذیرفته‌ایم، چرا که اگر قبول نکنیم لایحه به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود که این مسئله زمان بر است.

وی در پاسخ به اخبار برکناری‌اش گفت: این سوال را باید از سایت‌ها و کانال‌هایی بپرسید که این خبر مجهول را درج کردند و واقعیت این است که فضای مجازی با اینکه مزایای زیادی دارد اما بستری برای شایعه نیز هست و من این خبر را موقعی شنیدم که در خانه بودم و به من گفتند که آیا شما عوض شدید؟ و حتی در سایت‌ها نام جانشین‌های شما را قید کردند که برایم جالب بود، چرا که من تا قبل از اذان در جلسه بودم و خبری هم در این زمینه به من نرسیده بود اما با این حال این خبر منتشر شد.

وی در مورد خرید و فروش طرح‌های ترافیک گفت: بیشتر خرید و فروش‌ها جنبه کلاهبرداری دارد. چرا که امسال کارت‌های شناوری وجود ندارد که بخواهند آنها را بفروشند. بلکه مجوزهای سیار به برخی سازمان‌ها داده شده است که کاملا فرآیندش منطبق بر طرح‌ ترافیک فعلی است و مانند کارت شناور قبلی نیست؛ چرا که در کارت شناور قبلی روزانه می‌توانستند سه خودرو را ثبت کنند و تردد کاملا رایگان بود اما در مجوزهای سیار مبلغ به صورت آزاد بر اساس ساعت تردد و نوع آلایندگی از ۱۳ هزار تومان تا ۳۶ هزار تومان خواهد بود و اصلا به صرفه نیست که این کارت را خرید و فروش کنند و به نظر می‌رسد برخی‌ها می‌خواهند از عدم اطلاع مردم سوء استفاده کنند. از آنجایی که برخی عادت داشتند که این کارتها را بفروشند حالا برایشان سخت است که این تغییر را قبول کنند. البته این مجوزهای سیار به برخی دستگاه‌ها برای جابه جایی شخصیت‌هایشان داده شده بود که هر روز می‌خواستند از یک خودرو استفاده کنند اما در مجوزهای سیار تنها می‌توان هر روز یک پلاک را تغییر داد.

نقش آژانس‌ها در بازار خرید و فروش طرح ترافیک 

وی در مورد نقش اتحادیه آژانس‌ها در این بازار داغ خرید و فروش گفت: در مورد سهمیه‌های آژانس‌ها با سوءاستفاده‌هایی مواجه شدیم چرا که بر اساس مصوبه شورا هزینه طرح ترافیک برای آژانس‌ها با ۵۰ درصد اعمال می‌شود که متاسفانه شاهد آن هستیم که معدود افرادی در این قشر زحمتکش سوءاستفاده‌هایی می‌کنند که قطعا در صورت کشف این موضوع علاوه بر لغو سهمیه آژانس مربوطه از طریق اتحادیه برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

تمهید معاونت حمل و نقل برای خبرنگاران فاقد طرح 

پور سید آقایی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اعتراض خبرنگاران به عدم دریافت طرح ترافیک گفت: بپذیرید که سقف سهمیه‌ها کاهش یافته و این در همه گروه‌های سهمیه بندی رخ داده است،‌ یعنی جانبازان، بنیاد شهید، خبرنگاران، اساتید و ... تنها بخشی از آنها سهمیه گرفته‌اند و با اینکه ما به ۲۰۰۰ نفر از خبرنگاران سهمیه داده‌ایم هنوز ۱۵۰۰ نفر پشت نوبت مانده‌اند.

وی با بیان اینکه ما پیشنهادات مختلفی را مطرح کردیم تا موجب رضایت جامعه خبری شود اما مورد پذیرش قرار نگرفت، گفت: ما به رسانه‌ها پیشنهاد دادیم که نحوه تخصیص سهمیه‌ها به رسانه‌ها و افراد از سوی وزارت ارشاد باشد که قبول نکردند و همچنین پیشنهاد دادیم که به رسانه‌ها در سقف اعتبارات‌مان شرایطی را فراهم کنیم که از سرویس کارپینو در ایاب و ذهابشان استفاده کنند که باز هم قبول نکردند. به همین دلیل پیشنهاد دادیم که کارت بلیت حمل ونقل عمومی تا ۳۵۰ هزار تومان به خبرنگارانی که در سامانه ثبت نام کردند اما به آنها آرم داده نشده است در وهله اول این کارت‌ها داده شود و پس از آن سایت مجددا باز شود تا مابقی خبرنگارانی که خودرو ندارند و طرح ترافیک هم ندارند از این کارت استفاده کنند که روز گذشته دستورات آن صادر شد و تا هفته‌های آتی عملیاتی می‌شود.

سرانجام بازگشایی خط هفت مترو 

وی در مورد سرانجام بازگشایی خط هفت مترو گفت: ما قول داده بودیم که هفته اول خرداد ماه بخشی از خط هفت افتتاح شود اما به دلیل مشکلاتی که در تامین مالی داشتیم و همچنین واردات برخی از قطعات نتوانستیم به قول خود عمل کنیم اما امیدواریم در هفته آخر خرداد ماه شش کیلومتر از خط هفت را با تجهیزات کامل وارد مدار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه