English

محسن هاشمی:

نباید اجازه دهیم به اسم آزادی و یا اسلام در جامعه شکاف ایجاد شود

رییس شورای شهر تهران گفت: امروز برای حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده موظفیم که پیوند میان رأی مردم و اقتدار نظام را تقویت کنیم و پیوندها میان آزادی، استقلال، مردم سالاری و ... را حفظ کرده و اجازه ندهیم به اسم آزادی و یا اسلام در جامعه شکاف ایجاد شود.

نباید اجازه دهیم به اسم آزادی و یا اسلام در جامعه شکاف ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران امروز صبح در سخنان خود در ابتدای جلسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به برخورد جدید و افراط‌گرایانه آمریکا با مواضع صلح گرایانه ایران خصوصا در موضوع برجام که قطعا موج سرافکندگی سلطه‌گری در افکار عمومی جهان و سربلندی و ایستادگی ایران خواهد شد،  برای تقویت قدرت ملی، همه جناح‌ها و جریانات سیاسی داخل کشور باید به جای کشمکش‌ها وتفرقه به سمت وحدت بروند.

وی با بیان اینکه در آستانه دو حماسه بزرگ قرار داریم که توسط مردم آگاه، انقلابی و ... آفریده شد گفت: سوم و دوم خرداد برای جامعه ایران یادآور لحظات شیرین وپرافتخاری از حماسه حضور است که جوانان جان برکف در سوم خرداد سال 60 در مسجد جامع خرمشهر جشن آزاد سازی قطعه ای از کشور را برپا کردند و در دوم خرداد 76 نیز آحاد مردم در پای صندوق‌های رأی حد نصاب جدیدی از مشارکت مردمی و تثبیت مردم سالاری را رقم زدند.

وی با بیان اینکه بین این دو پدیده جدایی وجود ندارد، گفت:‌ همان نسلی که سوم خرداد 1360 را آفرید به همراه فرزندانشان دوم خرداد 76 را خلق کردند و اگر در یکی از این تاریخ‌ها اشغال خرمشهر خطر مشهود ارتش و قوای نظامی صدام،‌ ایران را تهدید می کرد در اتفاق دیگر یعنی خرداد 76 خطری نامشهود اما خطرناک‌تر یعنی ناامیدی مردم از صندوق‌های رأی و شکاف بین مردم و نظام جامعه را به چالش کشیده بود و به همین خاطر مقام معظم رهبری در پیام خود حضور بی سابقه مردم را حماسه و تضمین کننده مردم سالاری و اقتدار نظام نامیدند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله مهم دراین حماسه برنده و یا بازنده شدن یکی از کاندیداها نبود گفت: هر دو کاندیدای اصلی یعنی سید محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری از چهره‌های ارزشمند و با سابقه انقلاب بودند و موضوع مهم دراین انتخابات اثبات قدرت رأی و تثبیت مردم سالاری با وجود ادعاهای دشمن انقلاب بودو امروز نیز برای حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده موظفیم که پیوند میان رأی مردم و اقتدار نظام را تقویت کنیم و پیوندها میان آزادی، استقلال، مردم سالاری و ... را حفظ کرده و اجازه ندهیم به اسم آزادی و یا اسلام در جامعه شکاف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مصادیق بارز نگاه وحدت‌گرا و فراتر از سلایق و دیدگاه‌های شخصی خود در مدیریت کشور بود افزود:‌عملکرد ایشان در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 76 نشان داد که اگر ایشان در مقام یک شهروند رأی خود را به ناطق نوری دادند اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از انتخابات و دستوارت اکید مبنی بر حفظ امانت رأی مردم در صندوق‌ها که بنده به عنوان مسئول بازرسی ویژه رییس جمهور پیگیر بودم نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ناامیدی و قهر مردم با صندوق های رای داشت که نهایتا حماسه دوم خرداد رقم خورد.

 وی افزود:‌ توجه داشته باشید سلایق شخصی در گرایش‌های سیاسی و فکری نباید بر وظایفمان غلبه کند و به اسم رقابت به تخریب دست زده و شکاف‌های موجود در جامعه را تعمیق کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه