English

سامانه بارشی کشور طی سه روز آینده همچنان فعال است/ احتمال رعد و برق و وزش باد شدید

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آینده خبر داد.

سامانه بارشی کشور طی سه روز آینده همچنان فعال است/ احتمال رعد و برق و وزش باد شدید

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی طی سه روز آینده همچنان فعال خواهد بود. امروز (۲۵ اردیبهشت) تمرکز و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاهش رعد و برق، و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

استان‌ های پر بارش امروز

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی مناطق سمنان، شمال اصفهان، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های گلستان، سمنان، شرق تهران و مازندران خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۲۶ اردیبهشت) سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و به طور ضعیف‌تر در شمال غرب و جنوب شرق فعالیت می‌کند و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

استان‌ های پربارش پنجشنبه

وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) گستره بارش محدود به بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش در این روز در شرق لرستان، اصفهان، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان خواهد بود.

گرد و خاک در جنوب شرق و شرق کشور

وی تاکید کرد: در سه روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد دشدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. همچنین از اواخر وقت امروز(۲۵ اردیبهشت) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) صاف در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه