English

محسن هاشمی:

مراقبت بیشتری در بودجه سال آینده خواهیم داشت

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال آینده مراقبت بیشتری خواهیم داشت گفت: تا وقتی حکم شهردار امضا نشده است حسینی مکارم سرپرست شهرداری خواهد بود.

مراقبت  بیشتری در بودجه سال آینده خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران صبح امروز با حضور در چهارمین کنفرانس مدیریت شهری ، اقتصاد نوین و درآمدهای پایدار با بیان اینکه امروز سالروز خروج ایران از معاهده تنباکو است، اظهار کرد:‌ این مسئله همزمان با خروج آمریکا از برجام است و جالب اینجاست که 127 سال قبل مرجعیت شیعه برای حفاظت از ایران در برابر استکبار جهانی علیه معاهده بین المللی حکم داد و حالا بعد از این همه سال از قضا دریک معاهده که به نفع ایران بود، مورد خشم آمریکا قرار گرفت واین هم دستاورد بین المللی دولت تدبیر و امید است که معاهده برد برد با شش کشور داشت که به دلیل عدم توجه خوب به آمریکا،  آمریکا از این معاهده خارج شد.

وی افزود:‌ البته با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توان باز هم از نعمت‌های برجام با توافق با 5 کشور باقی‌مانده استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه این اجلاس اقتصاد نوین و درآمدهای پایدار است گفت: به بحث پژوهش در موضوع درآمدهای پایدار باید توجه ویژه‌ای کرد به گونه ای که 2 درصد از کل بودجه شهرداری و یک درصد از کل بودجه بدون لحاظ کردن حقوق و دستمزد باید به بحث پژوهش اختصاص داده شود و اگر بودجه شهرداری را 17 هزار میلیارد تومان در نظر بگیرد بودجه پژوهش چیزی حدود 160  تا 200 میلیارد تومان خواهد بود که باید این بودجه به همه ارگان‌ها یی که موضوع پژوهشی دارند اختصاص داده9 شود.

وی با اشاره به اینکه از میان انواع پژوهش‌ها در شهرداری تهران بیشتر به موضوع پژوهش‌های کاربردی توجه می شود، گفت: نوع پژوهش‌ها در شهرداری باید تغییر کند چرا که می بینید با اینکه پژوهش‌هایی در شهرداری انجام می شود؛ اما باز هم اتفاقاتی رخ می دهد که حتی با صدها پژوهش هم نمی توان پیامدهای این پروژه و اتفاق را حل کرد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید پژوهش‌های خوبی در حوزه درآمدهای پایدار انجام شود، تصریح کرد: من پژوهشی در مورد نحوه  هزینه کرد بودجه و اینکه تا چه میزان اقتصادها موثر بوده ندیدم و لازم است علاوه بر اینکه ساختار پژوهش تغییر کند به پژوهش‌های مسئله محور گرایش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمر کز پژوهش‌ ها باید بر حل مشکلات تهران باشد تصریح کرد: برای حل مشکلات در تهران باید به راهکارهایی برسیم که این مهم با پژوهش محقق می َ‌شود.

نظارت بیشتر شورا بر بودجه پژوهش شهرداری

هاشمی در ادامه با بیان اینکه پژوهش باید در مسیر اصلی که همان مسئله محوری است حرکت کند گفت: در بودجه سال آینده مراقبت  بیشتری خواهیم داشت که بودجه پژوهشی چه خروجی دارند.

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران سازمان موازی زیاد است افزود:‌ پژوهش امر خوبی است اما باید مسئله محور باشد و بتواند مشکلات تهران را حل کند.

رییس شورای شهر تهران در مورد روند انتخاب شهردار گفت:‌از اعضای شورای شهر بابت بررسی دقیق گزینه‌ها تشکر می‌کنم؛ چرا که با تلاش‌های شبانه روزی توانستند از میان 28 گزینه یک نفر را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنند و به شهردار منتخب نیز تبریک می‌گویم و امیدواریم هرچه زودتر سکان اداره تهران را در دست بگیرند و ما اعضای شورای شهر نیز همانطور که با نجفی کار کردیم با وی نیز فعالیتمان را ادامه می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تایید صلاحیت افشانی ادامه داد: روز گذشته پرونده افشانی را به وزارت کشور ارسال کردم و بر اساس قانون وزیر کشورتا  20 روز فرصت دارد که حکم شهردار را امضا کند اما چون ا فشانی معاون وی است انتظار داریم این روند سریع تر اتفاق بیفتند.

وی در مورد شائبه رفتن برخی از معاونین از شهرداری گفت:‌شورا دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها ندارد اما شاخص‌هایی مشخص شده که بر اساس آن انتخاب ‌ها صورت می‌گیرد.

وی در مورد چرایی عدم حضور حسینی مکارم دراین همایش گفت: تا وقتی حکم شهردار امضا نشده است حسینی مکارم سرپرست شهرداری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه