English

استاندار تهران:

باید سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی را مو به مو اجرا کنیم

استاندار تهران گفت: امروز تکلیف ما این است که سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی را مو به مو اجرا کنیم و هنوز "سو سویی" از برجام وجود دارد که می‌تواند به ما درجهت تبدیل فناوری‌ها و تکنولوژی‌های قدیمی کمک کند.

باید سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی را مو به مو اجرا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسینی مقیمی استاندار تهران در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران اظهار کرد: برجام دو سال و نیم پیش به تصویب رسید و با تصویب آن شرایطی برای کشور به وجود آمد که در همان موقع اعلام شد باید از شرایط بعد از برجام حداکثر استفاده را بکنیم و با بهره‌گیری از زمینه‌ای که برجام ایجاد کرده است در راستای نوسازی تکنولوژی‌ها و تهیه آنچه که مورد نیاز کشور بود، اقدام کنیم.

 وی افزود:‌همان دو سال و نیم پیش نیز گفته می‌شد که چنین شرایطی موقتی است و هر لحظه ممکن است که کشور ما را تحت فشار قرار دهند؛ لذا باید حداکثر استفاده برای رفع موانع را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: تکنولوژی‌های ما قدیمی بود و تا پیش از برجام بسیاری از امکانات مورد نیاز را به کشور ما نمی دادند. در چنین شرایطی برخی که دلشان برای کشور می‌سوخت تمام وقت خود را به کار گرفتند که از این شرایط استفاده کنند و در جهت تامین نیازهای کشور قدم بردارند. متاسفانه از طرف دیگر نیز عده‌ای تمام وقت خود را گذاشتند که تا نگذارند دلسوزان از این فرصت استفاده کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه برخی از  این فرصت استفاده کردند افزود:‌ در این فرصت دو ساله و نیمه برخی وقت خود را برای حاشیه سازی و فرصت سوزی گذاشتند و مانع تلاش دلسوزان شدند. به هر ترتیب امروز تکلیف ما این است که سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی را "مو به مو" اجرا کنیم و هنوز "سو سویی" از برجام وجود دارد که می‌تواند به ما درجهت تبدیل فناوری‌ها و تکنولوژی‌های قدیمی کمک کند. لذا باید وقت بگذاریم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با بهره‌گیری از این فرصت باقی‌مانده اجرایی کنیم.

وی افزود: قطعا ما با عنوان مدیران در مقابل نسل‌های بعدی مسئولیت داریم و امروز دشمن عزم خود را برای جلوگیری از حرکت کشور ما راسخ کرده و اراده ما نیز پیشرفت و توسعه کشور است و باید جمهوری اسلامی ایران را به آنجایی که باید برسانیم.

مقیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه باید پایه‌های اقتصادی کشور را تقویت کنیم، ادامه داد: در مسیر تقویت حوزه اقتصادی کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها نسخه‌ای است که می‌تواند به ما کمک کند. لذا از همه مسئولین استان تقاضا می کنم 24 سیاست اقتصاد مقاومتی را مطالعه و مو به مو آنها را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد:‌ توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی یقینا باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شدن این سیاست‌ها می توان پاسخ رییس جمهور آمریکا باشد.

استاندار تهران ادامه داد: باید در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم و پایه‌های اقتصاد کشور را تقویت کنیم. درچنین شرایطی ما وقت پاسخ‌گویی به حواشی را نداریم . امروز باید تمام وقت ما صرف محکم کردن پایه‌های اقتصادی کشور شود چرا که این برای ما یک تکلیف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه