English

بازدید دادستان تهران از بازداشتگاه اوین

در چند روز گذشته زندان‌های استان تهران حال و هوای ماه رمضانی داشت و به مناسبت هفته قوه قضائیه برنامه هایی و طرح هایی در این مراکز برگزار شد.

بازدید دادستان تهران از بازداشتگاه اوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، مهمترین اتفاق چند روز اخیر در مراکز و زندان‌های استان تهران بازدید عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از بازداشتگاه اوین بود.

دادستان تهران به صورت سر زده  به بازداشتگاه اوین رفت و در بازدیدی دو ساعته از این بازداشتگاه ، از نزدیک با مددجویان گفتگو و درجریان روند امور قضایی آنها قرار گرفت.

دادستان تهران هدف از این بازدید را تسریع در روند کاهش جمعیت کیفری و بررسی مشکلات قضایی و پرونده ای مددجویان عنوان کرد.

 

*آغاز طرح آمار و سرشماری از مددجویان در ندامتگاه قزلحصار

بر اساس این گزارش به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه هیئت قضایی دایره نظارت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر در ندامتگاه قزلحصار هم برای اولین بار طرح آمار و سر شماری از مددجویان را انجام دادند.

این طرح بمنظور بررسی دقیق آمار و وضعیت اسکان مددجویان در قزلحصار توسط همکاران قضایی و اداری این دایره اجرا شد. به گفته حجت الاسلام فیروزجایی سرپرست دایره نظارت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر در قزلحصار، طرح سرشماری مددجویان توسط همکاران قضایی و اداری با تلاش همکاران و مأموران ندامتگاه انجام شد که همکاران قضایی دایره نظارت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مستقر در ندامتگاه قزلحصار بصورت حضوری و چهره به چهره با کلیه مددجویان ملاقات کردند.

 

*تکریم ارباب رجوعان ندامتگاه شهرری

در ندامتگاه شهرری به مناسبت هفته قوه قضاییه اتفاق پسندیده ای افتاد و مدیر این ندامتگاه در جهت تکریم ارباب رجوع با حضور در سالن ملاقات و گفتگو با خانواده زندانیان به تعدادی از خانواده های مددجویان ملاقات حضوری اعطا کرد. منوچهر رحمانی مدیر ندامتگاه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را از موضوعات مهم واساسی در سطح جامعه اسلامی دانست و گفت: رعایت ضوابط تکریم از مددجویان و خانواده های آنان از ویژگیهای خاص ومنحصر بفردی است که مصادیق و موارد مورد نظرآن در دستورالعمل ابلاغی از سوی مراجع عالی طبق شرح وظایف در نظر گرفته شده برای مسئولین و متولیان این امر در سطح زندانها نیاز به تشریح و تبیین دقیق مطابق با شرایط خاص دارد.

*برگزاری آزمون احکام ۵۰۰ مددجو در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

بر اساس این گزارش در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ آزمون سراسری احکام سطح سه در زندان شماره دو مجتمع برگزار شد. در این آزمون که با همکاری واحد فرهنگی و توسط روحانیون برگزار شد ۵۰۰ نفر از مددجویان شرکت داشتند. احکام در ۱۲ سطح از مبتدی تا سطوح بالا قابل آموزش بوده که این افراد با گذراندن احکام سطوح یک و دوم در این آزمون شرکت داشتند. همچنین مسئولین فرهنگی زندان از آموزش مددجویان در سطوح بالا خبر دادند.

 

*هیات ویژه بازرسی در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

پس از بازدید اخیر ریاست محترم قوه قضاییه از مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ و دستورات اکید رییس دستگاه قضا و دادستان کل کشور در جهت بررسی پرونده های قضایی مددجویان واجد شرایط و اعطای برخی از امتیازات قانونی و آیین نامه ای به آنان، هیات ویژه ای متشکل از سعیدی نیا، دادیار دیوان عالی کشور، ابوالحسنی سرپرست دادسرای ناحیه ۳۴، پورمند مدیر کل قضایی و اجرای احکام سازمان زندانها، نیک آیین سرپرست دایره نظارت بر زندان، مسگریان معاون قضایی و سرپرست حفاظت اداره کل و غفور نیا کارشناس قضایی اداره کل زندانهای استان تهران با حضور در مجتمع به مشکلات مددجویان رسیدگی کردند.

این هیات در مدت ۱۵ روزه حضور خود در مجتمع در معیت فتحی مدیر و ولی پور معاون قضایی زندان با حضور در اندرزگاه ها و ملاقات چهره به چهره با مددجویان ضمن شنیدن سخنان آنها دستورات لازم را جهت عفو عمومی، آزادی مشروط ، اعزام به مرخصی پایان محکومیت، اخذ رضایت از شکات پرونده، تامین قرار های مقدماتی و تخفیف مجازات صادر کردند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی