English

صدرالدین علی پور:

طرح ایجاد فرصت تجربه آزادانه طبیعت برای کودکان تهرانی اجرا شد

طرح ایجاد فرصت تجربه آزادانه طبیعت برای کودکان تهرانی توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای اولین بار در سطح شهر تهران در کانون های محیط زیست محلات اجرا شد.

طرح ایجاد فرصت تجربه آزادانه طبیعت برای کودکان تهرانی اجرا شد

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور رئیس این مرکز در خصوص طرح ایجاد فرصت تجربه آزادانه طبیعت برای کودکان تهرانی که با همکاری گروه کودک و طبیعت موسسه مردم نهاد دامون اجرا شد، گفت: متاسفانه سیستم های آموزش کنونی در زمینه محیط زیست بر آموزش مستقیم پافشاری نموده، در حالی که کودکان شهر جهت درک محیط زیست، بیشتر نیازمند فضاهای طبیعی برای فعالیت های خودانگیخته، مستقل، کشف و شهود هستند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل با طبیعت در دوران کودکی در کاهش آسیب ها مؤثر بوده و منجر به رشد همه جانبه توانمندی های شناختی، عاطفی و ارزشی و در نهایت ایجاد تعلق خاطر به محیط زیست در کودک می شود، گفت: تهران کلانشهری است که ساختار آن بیش از هرجای کشورمان امکان این چنین تجربه را از کودکان خود گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: در این طرح تلاش بر آن بوده تا در ابتدا مفهوم " ضرورت ایجاد فرصت یادگیری برای کودکان" تبیین شود.

علی پور ادامه داد: بر این اساس این مرکز پس از برگزاری همایش" ضرورت توسعه رویکرد کودک و طبیعت در شهر تهران" برای مدیران و کارکنان شهرداری و فعالین محیط زیست در هفته ملی کودک، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی "ضرورت ایجاد فرصت یادگیری برای کودکان در شهر تهران " در نیمه دوم سال 96 نمود که جامعه هدف آن به طور تقریبی 280 نفر از اعضاء کانون های محیط زیست فعال در حوزه آموزش در سطح مناطق 22 گانه بود.

وی خاطرنشان ساخت: کارگاههای مربوطه در 11 نقطه از شهر تهران در قالب 4 جلسه 2 ساعته و به روش آموزشی مشارکتی برگزار شد و در آن از تکنیکهای تسهیلگری، طرح پرسشهای باز، فعالیت گروهی و بازی های مشارکتی در فرآیند یادگیری و درک عمیق مطالب استفاده گردید. 

طرح ایجاد فرصت تجربه آزادانه طبیعت برای کودکان تهرانی

علی پور در پایان گفت: این مرکز در صدد است تا در سال 97 با همکاری گروه های کودک و طبیعت کانون های محیط زیست محلات، ادارات محیط زیست مناطق 22گانه شهرداری تهران، مربیان کودک، متخصصین حوزه آموزش محیط زیست به کودکان و فعالین حوزه رویکرد کودک و طبیعت، امکان ایجاد فرصت های متنوع تر برای کودکان در سطح محلات به منظور حضور آن ها در طبیعت و کسب تجربه و همچنین ایجاد یک بستر تعامل با طبیعت به عنوان فضای یادگیری مناسب و فعالیت خودانگیخته و مستقل کودکان تهرانی فراهم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه