English

طرح ترافیک در سال جاری از ۱۵ اردیبهشت اجرا می شود

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که طرح ترافیک در سال جاری از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت با رعایت دقیق قانون و مصوبات مراجع ذی‌ربط آغاز خواهد شد و از آن تاریخ هرگونه تردد در محدوده طرح ترافیک، تنها بر اساس ضوابط جدید مجاز خواهد بود.

طرح ترافیک در سال جاری از ۱۵ اردیبهشت اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این اطلاعیه اعلام کرد: « شهرداری تهران با هماهنگی پلیس راهور با هدف برخورد شهروندمدارانه و تسهیل شرایط برای عموم، تصمیم گرفته است در دو هفته آغازین اجرای طرح ترافیک 97 حتی‌الامکان زمینه‌ای فراهم کند که کسی جریمه نشود. از این رو، در صورتی که برخی افراد تردد غیرمجاز داشته باشند، برای بار اول با ارسال پیامک به آنها، به ایشان فرصت داده خواهد شد که با ثبت‌نام و شارژ حساب تا پایان اردیبهشت، جلوی جریمه شدن خود را بگیرند.

بدیهی است این برخورد ارشادی با هدف زمینه‌سازی برای تشویق به رفتار قانونی به جای تعجیل در برخورد فوری صورت می‌گیرد و به معنای عدم اجرای قانون درباره متخلفان نهایی نیست.

طرح ترافیک جدید با ایجاد زمینه تردد قانونی برای آحاد شهروندان و تسهیل دریافت مجوز، انگیزه نقض قانون را از بین برده است و در مقابل، شرایط را برای کنترل عبور و مرور در محدوده طرح، مهیا ساخته است. از این رو، در صورتی که خودرویی بدون ثبت‌نام و دریافت مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شود، طبق قانون هم جریمه خواهد شد و هم بدهی او بابت عوارض تردد به حساب خودرو منظور و از طرق قانونی دریافت خواهد شد.

سامانه my.tehran.ir که ثبت‌نام، شارژ حساب شهروندی و خرید مجوز روزانه در آن انجام می‌شود، تا پایان سال فعال خواهد بود و شهروندان محترم تا قبل از اولین ورود به محدوده طرح می‌توانند در آن ثبت‌نام کرده و مجوز روزانه خریداری کنند تا تردد ایشان قانونی محسوب شود و مشمول جریمه نشود.

کلیه دوربین‌های ورودی، خروجی و داخل معابر محدوده طرح ترافیک، تردد خودروها را ثبت می‌کنند و با توجه به افزایش تعداد و تقویت دوربین‌ها، به عموم راکبان خودروها توصیه می‌شود از مسیر قانونی برای ثبت‌نام و تردد در محدوده اقدام کنند تا با انباشت هزینه مضاعف جریمه و بدهی عوارض توأمان روبه‌رو نشوند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی