English

سامانه بارشی امروز در کل کشور فعال است

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال است.

سامانه بارشی امروز در کل کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال است و موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر دمای هوا ۵ تا ۸ درجه‌ در این مناطق کاهش می‌یابد همچنین امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

استان‌های پربارش امروز

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و البرز، برخی مناطق اصفهان، غرب سمنان، شمال غرب فارس و برخی مناطق خراسان شمالی است.

استان‌های پربارش فردا

به گفته وظیفه، فردا (۱۰ اردیبهشت) در جنوب استان‌های همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، غرب اصفهان و غرب خراسان رضوی بارش باران شدت بیشتری دارد و در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

با بیان اینکه فردا و پس‌فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) این سامانه بارشی در نیمه شمالی فعال خواهد بود، گفت: در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بعد از ظهر روزسه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی فعال از کشور خارج خواهد شد، اظهار کرد: روز چهارشنبه (12 اردیبهشت ماه) آسمان کشور در بیشتر مناطق صاف است و تنها در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سمت غرب در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) تاکید کرد: این سامانه سبب ابرناکی و بارش باران در غرب و جنوب غرب خواهد شد.

تهران فردا بارانی است

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: فردا آسمان تهران ابری خواهد بود و برای بعضی ساعات بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۲۱ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.  در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) شرایط آب و هوایی تهران نیمه‌ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه