English

علت اصلی تصادفات نوروزی اعلام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، عدم توجه به جلو در حین رانندگی، خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین عوامل تصادفات نوروز اعلام کرد.

علت اصلی تصادفات نوروزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۷ به اجرا در آمد، اظهار کرد: با وجود افزایش ۱۵ درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته و شماره‌گذاری حدود ۱.۶ میلیون وسیله نقلیه در سال ۹۶ و صدور ۱.۵ میلیون جلد گواهینامه برای متقاضیان جدید و نیز بر اساس شاخص کشته در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه  از زمان اجرای طرح نوروزی، شاهد کاهش متوفیان بر اساس این شاخص هستیم.

وی افزود: به لحاظ عدد مطلق تصادفات به عنوان شاخص اجرای طرح، افزایش ۳۸ نفر فوتی و به عبارتی افزایش ۹ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: آمار‌ها موید آن است، تصادفات منجر به فوت درون شهری نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی که پلیس به انواع مختلف در آن حضور داشته با کاهش همراه بوده است، اما در معابر فرعی با افزایش جانباختگان به تعداد ۳۸ نفر مواجهیم که پلیس در این گونه محور‌ها حضور کمتری دارد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، از زمان اجرای طرح نوروزی، بیشترین تردد‌ها مربوط به استان‌های البرز، تهران، مازندران، گیلان، قم، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بوده است.

سردار مهری، بیشترین متوفی سرصحنه را مربوط به استان‌های فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان عنوان و اعلام کرد: کمترین متوفی سرصحنه مربوط به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری بوده است.

این مقام ارشد انتظامی به افزایش جانباختگان در روز‌های ۲۴، ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۶ و ۴، ۵، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۷ اشاره و بیان کرد: همچنین در روز‌های ۲۵ و ۲۶ اسفند ۹۶ و ۱، ۲، ۳، ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ فروردین ۹۷ نیز با کاهش جانباختگان مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش سفر‌های هموطنان در این ایام، گره ترافیکی به جز در ۲ محور نداشتیم که با اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر میدانی مشکلات ترافیکی به حداقل رسید.

سردار مهری تصریح کرد: از مردم کشور که نسبت به سال گذشته با رعایت قوانین و مقررات رانندگی رفتار‌های قابل قبولی را به لحاظ ترافیکی در طول سفر‌های نوروزی داشتند و نیز تمامی سازمان‌ها، نهاد‌های امدادی، خدماتی، درمانی، انتظامی، آموزشی، رسانه‌ای و غیره که زحمات زیادی را برای خدمات‌رسانی به شهروندان متحمل شدند، تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، عدم توجه به جلو در حین رانندگی، خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین عوامل تصادفات نوروز اعلام کرد و گفت: این عوامل حدود ۸۵ درصد تصادفات رانندگی را در این ایام شامل شده که قطعا همه این‌ها توسط کاربران ترافیکی قابل پیش‌بینی و پیشگیری است؛ امیدوارم رانندگان با رعایت فرهنگ صحیح رانندگی زمینه کاهش تصادفات را با همراهی و هماهنگی همه سازمان‌های ترافیکی، انتظامی، امدادی و خدماتی فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی