English

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر:

استعفای نجفی را پیش بینی می کردم/ انتخاب شهردار آینده تهران در جلسه هم اندیشی بعد از تعطیلات ۹۷

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: استعفای نجفی از شهرداری تهران قابل پیش بینی بود.

استعفای نجفی را پیش بینی می کردم/ انتخاب شهردار آینده تهران در جلسه هم اندیشی بعد از تعطیلات ۹۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد علیخانی در آخرین نشست خود با خبرنگاران در سال۹۶  با بیان این مطلب افزود: به دلیل فشارهایی که بر بدنه شهرداری و شهردار بود، استعفای نجفی را پیش بینی می‌کردم.

وی ادامه داد: البته بیماری نجفی یک عارضه جدید پزشکی است و برای ما نیز محرز شد که او بیمار است و همان طور که رئیس شورای شهر نیز اشاره کرد، این مساله شخصی است و اگر خود شهردار بخواهد در خصوص بیماری‌اش صحبت می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع سلامت شهردار مطرح است و با توجه به فشارهایی که به دلیل بدهی ها در شهرداری وجود دارد، سلامت وی به خطر می‌افتد، ادامه داد: شهرداری تهران 52 هزار میلیاردتومان بدهکار است و بیش از 50 هزار میلیاردتومان پروژه نیمه تمام باقی مانده است.

وی ادامه داد:  در گذشته آزادی وجود نداشت تا پیمانکاران بتوانند حق خود را طلب کنند اما امروز مقابل ساختمان شورا می‌آیند و از آن‌ها استقبال هم می‌شود. رسانه ملی نیز این موضوع را پوشش می‌دهد.

علیخانی درباره انتخاب شهردار جدید یادآور شد: انتخاب شهردار طی یک جلسه هم اندیشی انجام می‌شود.

وی  تاکید کرد: تاکنون هیچ گزینه جدی در این باره مطرح نشده است و اسامی که مطرح شده، گمانه زنی‌های رسانه‌ای است و شورا در این خصوص تصمیمی اتخاذ نگرفته است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره اینکه پس از رفع اشکالات تا امروز ایرادی مجددا مطرح نشده است، گفت: تنها ایراد از سوی راهنمایی و رانندگی و در زمینه دوربین های خروجی بوده که رفع شده است. تنها ایراد راهور در طرح جدید ترافیک دوربین های خروجی بود.

 محمد علیخانی در رابطه با مصوبه طرح ترافیک افزود: مصوبه طرح ترافیک توسط شورای ترافیک تهران تصویب می شود و شورای شهر نیز در این خصوص نظراتی ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شورا هیچ نماینده ای در شورای ترافیک‌ ندارد، بیان کرد: از این رو شورا نتوانست پیشنهادات خود را مطرح کند. همچنین در صحن شورا در زمینه نرخ گذاری طرح ترافیک موضوعاتی مطرح و برخی ایرادات از سوی هیات تطبیق عنوان شد و‌ به صحن شورا برگشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با اشاره به اینکه پس از رفع اشکالات تا امروز ایرادی مجددا مطرح نشده است، یادآور شد: تنها ایراد از سوی راهنمایی و رانندگی و در زمینه دوربین های خروجی بوده که رفع شده است. تنها ایراد راهور در طرح جدید ترافیک دوربین های خروجی بود.

به گفته علیخانی از سال آینده این طرح اجرا خواهد شد و در دوره جدید تا پایان فروردین ماه افرادی که از گذشته مجوز داشتند، با مشکلی روبه رو نخواهند شد و این در حالی است که 63 هزار سهمیه جدید مصوبه شورای ترافیک در نظر گرفته شده که افراد باید ثبت نام کنند و مسئولان مربوطه در حال راه اندازی سایت ثبت نام هستند.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون مدیریت و‌ نظارت بر‌ حمل و نقل بار برعهده شهرداری ها است،  تاکید کرد: از این رو تاکسی های اینترنتی نیز باید با مجوز و نظارت کار خود را انجام دهند. همچنین تاکنون حدود 200 هزار خودرو در حال سرویس دهی هستند و 89 هزار تاکسی نوسازی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی