English

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خبرداد:

مکاتبه شهردار تهران با رئیس‌جمهور برای رفع ایرادات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از نامه شهردار تهران به رئیس‌جمهور درخصوص ارائة پیشنهادات اصلاحی در لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها خبر داد .

مکاتبه شهردار تهران با رئیس‌جمهور برای رفع ایرادات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کمال مرادی با بیان این مطلب افزود: لایحه «درآمدهای پایدار شهرداریها» بعد از 34 سال، در کمیسیون های مربوطه دولت و همچنین رفت و برگشت بین وزارت خانه های امور اقتصاد و دارائی و کشور بررسی و تدوین و سرانجام آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شده است.

وی  ادامه داد: با این حال این لایحه از ایراداتی رنج می برد که رفع نشدن آنها شهرداری ها را برای برخورداری از درآمد پایدار و ارائه خدمات شهری مطلوب با مشکلاتی مواجه می کند. بدین منظور دکتر نجفی شهردار تهران و دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها در نامه ای به رئیس جمهوری ضمن تشریح ایرادات این لایحه پیشنهاداتی را جهت رفع آنها ارائه داده اند.

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به ایرادات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها بیان کرد: اهم ایرادهای وارده به لایحه مصوب کمیسیون در نامه نجفی، در 6 بند تشریح شده است که همگی آنها به حذف یا کاهش درآمدهای پایدار شهرداری از محل عوارض و یا درآمدهای دیگر دولتی معطوف است.

کمالی یادآور شد: برای مثال درآمدهای «نسبت 20 درصدی سهم کلانشهرها از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی»،«یک درصد عوارض نقل و انتقال خودرو»،«8درصد درآمد حاصل از حق ثبت اسناد»،«یک درصد درآمد پیمانکاران پروژه های عمرانی شهری»،« عوارض کالا و خدمات قانون مالیات بر ارزش افزوده» و «امکان استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت برای توسعه حمل و نقل ریلی» همگی در لایحه «درآمدهای پایدار شهری» حذف شده و در نامه دکتر نجفی به رئیس جمهوری محل ایراد قرار گرفته اند.

مرادی همچنین در ادامه تغییر «نرخ عوارض سالیانه خودرو از سه در هزار به یک و نیم»و «سهم شهرداری ها از مالیات مستقیم از 3درصد به یک درصد» را نیز از موارد کاهش یافته در لایحه مذکور خواند و  تاکیدکرد: دکتر نجفی به منظور انتقال نظرات مدیریت شهری بخصوص از جایگاه شهردار تهران و دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها در نامه خود به رئیس جمهوری در 6 بند نیز پیشنهاداتی را ارائه داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی