English

در راستای ارائه خدمات نوین فروشگاه های زنجیره ای شهروند؛

سامانه خرید فروشگاهی ویژه نابینایان رونمایی شد

در راستای ارائه خدمات نوین فروشگاه های زنجیره ای شهروند؛ سامانه خرید فروشگاهی ویژه نابینایان رونمایی شد.

سامانه خرید فروشگاهی ویژه نابینایان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مسعود سریع القلم در مراسم رونمایی که با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان، زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، حسینی شهردار منطقه٤، و نیز جمعی از نابینایان و توان خواهان برگزار شد، اظهار کرد: این سامانه شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار کالاهای فروشگاه با صفحه کلید بریل است.

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان این که تمامی نوشتار موجود در اطلاعات کالاها از طریق نمایشگر بریل دستگاه برجسته نگار به صورت لمسی قابل خواندن برای نابینایان است، گفت: نرم افزار کالاهای فروشگاه ضمن ارتباط با دستگاه برجسته نگار دارای تبدیل متن به گفتار فارسی بوده و امکان جستجو و انتخاب کالاهای درخواستی را برای نابینایان فراهم سازد.

 وی ادامه داد: مشتریان نابینا با استفاده از سامانه بدون نیاز به حضور همراه، به اطلاعات کلیه کالاهای موجود در فروشگاه دسترسی داشته و با استفاده از ورودی و خروجی های بریل و صوتی، پس از تکمیل لیست خرید، توسط چاپگر کیوسک راهنمای نابینایان، پرینت و در اختیار مامور فروشگاه قرار می گیرد.

در ادامه مراسم نحویی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن ابراز تشکر از خانواده بزرگ شهروند و نیز مدیرعامل شرکت شهروند بیان کرد: این اقدام فرخنده و نیکو، آغاز انقلابی در عرصه فراهم سازی شرایط زندگی مطلوب برای جامعه توان خواهان است چرا که باید باور این که این قشر نیز جزیی از جامعه به شمار می آیند که باید نیازهایشان مرتفع شود، در بین مسوولان نهادینه گردد.

جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان نیز تقدیر از شرکت شهروند یادآور شد: این سامانه امیدی را در بین این قشر از جامعه زنده کرد و امیدواریم این خدمات در سایر فروشگاه های شهروند نیز توسعه یابد.

وی با بیان این که باید این نگرش که همه افراد جامعه سالم نیستند از طرف مسوولان جدی گرفته شود، تاکید کرد: امکانات شهری باید بر اساس نیازها و با توجه به دسترسی آحاد جامعه تهیه و تنظیم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه