English

روح‌افزا در دانشگاه الزهرا(س):

زن در غرب به قدری بی‌هویت است که در مدل شدن با ظواهر خاص خلاصه می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زن درغرب بی‌هویت‌ترین موجود است.

زن در غرب به قدری بی‌هویت است که در مدل شدن با ظواهر خاص خلاصه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، به مناسبت روز زن همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن نشست تخصصی بررسی عدم احقاق حقوق زنان در مطالبات سیاسی جناح ها و رونمایی از کتاب خاطرات سفیر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

زن درغرب بی‌هویت‌ترین موجود است

دراین نشست فرشته روح‌افزا معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ابعاد مختلف این موضوع گفت: دربرابری جنسیتی ،یکی و برابر دانستن زن و مرد درنهایت به ضرر زنان است. زن درغرب بی‌هویت‌ترین موجود است؛ نه اینکه محدودیت خاصی داشته‌باشد بلکه به قدری بی‌هویت است که در مدل شدن با ظواهر خاص خلاصه می‌شود. تصاویر مستهجن زنان در همه ‌جا وجود دارد و هنگام معرفی زنان جنسیت زنان را مطرح می‌کنند و نه تفکر و اندیشه زنان.

وی ادامه داد: بهتر است مشکلات جامعه‌ای را که ادعا می‌کنند برابری جنسیتی را اجرا کرده به صورت علمی بررسی کنیم و نه جناحی، جناحی نگاه کردن، دنباله‌روی جریان‌های متفاوت بودن و افتادن در دست سیاستمداران به اسم احقاق حقوق زنان، ابقای حقوق سیاستمداران است و نه حقوق زنان، سیاستمداران به دنبال حق واقعی زنان نیستند و به دنبال اهداف سیاسی خودشان هستند.

 

حق طلاق توافقی یک افتخار نیست

روح‌افزا تصریح کرد: اگر اشتغال را برای زنان تعریف می‌کنیم و به آنها امتیاز می‌دهیم باید شایسته سالاری باشد. حق زنان ایرانی خانواده سالم و بانشاط داشتن است و افتخار به اینکه حق طلاق توافقی را برای زنان بالابردن اشتباه است. ما باید جامعه‌ای امن ایجاد کنیم، وقتی درجامعه این میزان پرتگاه برای مردان هست و کسی این مسائل را مدیریت نمی‌کند، زندگی‌های سالمی وجود ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: می‌‎گویند خشونت علیه زنان زیاد است. باید دید دلیل و بستر این خشونت چیست و آنها را رفع کنیم. مانند عدم اشتغال آقایان و تغییرات الگویی درخانواده.

همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب"خاطرات سفیر" با حضور نویسنده این کتاب خانم شادمهری رونمایی شد.

شادمهری در پاسخ به سوالات دانشجویان در رابطه با کتاب گفت:"تمام حوادثی که در کتاب می‌خوانید به علاوه تمام دیالوگ‌ها واقعیت است. شما وقتی می‌خواهید اتفاقی را روایت کنید لازم است آن را دراماتیزه کنید تا آن واقعه خواندنی شود. شما یک خاطره رامی‌توانید به صد نحو تعریف کنید و معقول آن است به نحوی تعریف کنید که شنیدنی باشد. مطالب واقعی است اما من خاطرات را دراماتیزه کرده ام.

وی اظهار کرد: بسیاری از این خاطرات خاطرات تلخی است، شما می‌خوانید و می‌خندید، اما من گریه می‌کنم. شما بخشی از این واقعیات رامی‌بینید و می‌خوانید.

شادمهری در پاسخ به این سوال دانشجویان که حس شما هنگامی که نظر مقام معظم رهبری را در رابطه با کتابتان متوجه شدید،چه بود، گفت:"ذوق مرگی"، چاپ اول این کتاب برای نمایشگاه کتاب بود. من نمی‌دانم چطور یک جلد از این کتاب به دست ایشان رسیده است. هر چند ایشان کتابخوان حرفه‌ای هستند و من تعجب می‌کنم که چه زمانی کتاب من را خواندند و چطور به دستشان رسیده است.اما بسیار خوشحال شدم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه