English

سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار

سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا خانه هنرمندان 2 که متعلق به استاد لرزاده است به خانه معمار تغییر نام دهد.

تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی اعطا در تذکر خود در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود:با توجه به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (استاد لرزاده) که احمد مسجدجامعی در دوره چهارم ارائه داده بودند؛ شهرداری تهران لایحه مربوط به این مورد را به شورا ارائه کرد که لایحه یادشده در تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه 1396 به تصویب شورا رسیده است.

وی با اشاره به ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان2 به خانه معمار  ادامه داد: بر اساس این ماده شهرداری منطقه هفت موظف است ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند.

رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به تحویل ساختمان سرای محله که در مجاورت بنا قرار دارد ظرف مدت شش ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه و پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله از دیگر موارد مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از شروع به کار پنجمین دوره شورای شهر تهران، با رأی همکاران عضو شورا، اینجانب به‌عنوان نماینده شورای شهر تهران در هیأت مؤسس خانه معمار (موضوع ماده پنجم مصوبه مذکور) انتخاب شدم، یادآور شد: از آن زمان تاکنون به ‌دفعات پیگیر اجرای مصوبه شورا شدم و چندین بار به شهردار منطقه تذکر شفاهی دادم، اما متأسفانه نه ‌تنها شهرداری منطقه 7 از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری ممانعت می‌کند، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است.

علی اعطا تاکید کرد:  خانه استاد لرزاده در سال 1385 در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده است، اما متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد. از این رو انتطار می‌رود شهرداری منطقه 7 تهران هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان 2 و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه