English

رییس شورای شهر تهران هشدار داد:

کوه خواری برخی از موسسات و سازمان ها برای ساخت مجتمع های مسکونی در ارتفاعات تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی از موسسات و ساازمان های دولتی برای ساخت مجتمع های مسکونی خود در دامنه کوه های تهران اقدام به کوه خواری کرده اند.

کوه خواری برخی از موسسات و سازمان ها برای ساخت مجتمع های مسکونی در ارتفاعات تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن هاشمی در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران  با بیان این مطلب افزود: شورای شهر با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست به خصوص از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی متنفذ و پرقدرت مقابله کند.

وی با بیان اینکه این هفته به نام هفته درختکاری نامگذاری شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی درخت برای شهر تهران مفهومی حیاتی دارد، تهران در گذشته ای نه چندان دور به عنوان منطقه ای سرسبز و پوشیده از درختان شناخته می شد، اما در دهه‌های اخیر بخش قابل توجهی از باغات و فضای سبز تهران، برای ساختن برج های مسکونی و مجتمع‌های تجاری ریشه کن شده اند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ذکر مصیبت هایی که بر سر باغات تهران آمده، مشکلی در این زمینه حل نخواهد شد؛ بیان کرد: اما نباید تصویر دیروز تهران را با سیمای خاکستری، هوای آلوده و طراوت و سرسبزی از دست رفته امروز تهران مقایسه کنیم و راه بازگشت به توسعه پایدار و سازگار با محیط زیست را در مسیری متفاوت بیابیم.

تخریب فضای سبز مرکز شهر و ایجاد پارک جنگلی در حاشیه تهران جایگزین مناسبی نیست

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز و پارک‌های جنگلی وسیع در حاشیه تهران، اگرچه اقدامی مناسب و قابل تقدیر است اما جایگزینی برای باغات و فضای سبز از دست رفته مرکز شهر محسوب نمی‌شود، یادآور شد: اینکه فضای سبز داخل شهر تهران را نابود کنیم و با پارک‌های جنگلی حاشیه شهر آن را جبران کنیم، سیاست مطلوب و مورد تایید مدیریت شهری جدید نیست.

محسن هاشمی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به صیانت از فضای سبز و درختان شهری تاکید کرد: از جمله موضوعات مهمی است که در دهه گذشته اگرچه در شعار و تبلیغات شهری تکرار شده است اما در عمل مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است، صیانت از فضای سبز شهری است.

به گفته وی؛ این غفلت مورد گلایه های موکد و متعدد رهبر معظم انقلاب شده است که در تهران و حومه آن علاوه بر زمین خواری و گیاه خواری متاسفانه کوه خواری هم شایع شده است و بسیاری از مناطق با ارتفاع بالای هزار و  800 متر مورد ساخت و ساز غیرقانونی قرار گرفته و سپس قانونی شده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای پنجم بر خود واجب می داند با نصب العین قرار دادن توصیه رهبرانقلاب در صیانت از فضای سبز شهری، با هرگونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست به خصوص از ناحیه اشخاص حقیقی و حقوقی متنفذ و پرقدرت مقابله کند، گفت: شورا باید از درختان که نفس شهروندان تهرانی هستند، چون ناموس شهر صیانت کرده و برجای هر درخت قطع شده که ثمره سیاسی کاری سیاستمداری یا منفعت جویی زمین خواری بوده است، نهالی نو بکارد.

وی افزود: همان طور که قبلا عنوان شده بود، جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه