English

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

معلولان به خاطر عدم تردد در شهر زندانی خانه ها شده اند

شهردار تهران توسعه امکانات ورزشی ارائه خدمات شهری و مناسب سازی تهران را برای حضور بیشتر جانبازان و معلولان در پایتخت یکی از برنامه های مهم این دوره شهرداری تهران دانست.

معلولان به خاطر عدم تردد در شهر زندانی خانه ها شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ محمد علی نجفی در حاشیه آئین تجلیل از مقام آوران هشتمین المپیاد ورزشی محله های شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:  مطالعات جهانی نشان می دهد که جانبازان و معلولان 10 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، این در حالی است که در شهر تهران به اندازه 10 درصد جمعیت، معلول و جانباز نمی بینیم؛ علت اصلی این امر نیز آن است که شهر تهران برای پذیرایی از این افراد آماده نیست.

وی با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی و تفریحی ویژه معلولان و جانبازان در تهران کم است، ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر امکان تردد جانبازان و معلولان در شهر از نظر معابر عمومی، دسترسی ها و حتی ساختمان های اداری و اجرایی وجود ندارد و در نتیجه این افراد در خانه های خود زندانی می شوند. علاوه بر این  در حمل و نقل عمومی امکاناتی ویژه این افراد وجود دارد اما این امکانات محدود است و آنطور که باید و شاید برای جانبازان و معلولان حساب ویژه ای باز نشده است.

شهردار تهران توسعه امکانات ورزشی و سایر خدمات شهری برای استفاده جانبازان و معلولان  را یکی از محورهای اصلی فعالیت های شهرداری تهران دانست و بیان کرد: با این اقدام می توان از امکانات، قدرت ها و قابلیت های این 10 درصد از بخش زنده جامعه شهری استفاده کرد تا آنها هم خودشان را به عنوان یک شهروند متعلق به این شهر و شهر را متعلق به خودشان بدانند.

وی با اشاره به بازدیدی که از مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم منطقه 20 تهران داشت، یاداور شد: این مجموعه به عنوان یک مرکز مناسب برای جانبازان، معلولان و ورزشکاران در سطح تیم های ملی است و باید چنین مراکزی در تهران بیشتر توسعه یابد.

نجفی تاکید کرد: ماموریت ذاتی شهرداری تهران توسعه ورزش همگانی و تفریحی است و نه ورزش قهرمانی، در عین حال که به ورزش قهرمانی هم کمک می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه